فراخوان مخالفان سوری برای سرنگونی ائتلاف

فراخوان مخالفان سوری برای سرنگونی ائتلاف
سه شنبه 27 اسفند 1392 - 17:42

به دنبال شکست گروههای مسلح در "یبرود" و پاکسازی آن توسط نیروهای ارتش سوریه، فعالان مخالف با اعلام فراخوانی در پایگاههای اجتماعی خواستار برگزاری تظاهرات در روز جمعه آینده جهت برکناری "احمد جربا" از ریاست ائتلاف مخالفان شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، چند روز پس از غلبه نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان حزب الله در یبرود بر گروههای مسلح و پاکسازی این شهر از وجود این گروهها، فعالان مخالف دولت با متهم کردن ائتلاف ملی مخالفان خارج نشین به کوتاهی و تأخیر در ارائه کمک به افراد مسلح مستقر در این شهر، خواستار برکناری احمد الجربا از ریاست این شورا شدند.

فعالان مذکور با ایجاد صفحات متعددی در پایگاه اجتماعی فیسبوک تحت عنوان "سرنگونی احمد جربا و شورای سیاسی مخالفان" با ذکر نقاط ضعف ائتلاف و سران آن، این تشکل را به کوتاهی در نمایندگی مخالفان متهم کردند.

مدیر صفحه "جمعه سرنگونی رئیس ائتلاف 21/03/2014" علت این اقدام را عدم ارسال کمک برای افراد مسلح تحت محاصره در این شهر از حدود یک ماه پیش تاکنون دانست و نوشت: الجربا فقط 24 ساعت قبل از سقوط این شهر حاضر به ارسال کمک های مالی برای مسلحین شد.

وی افزود: رساندن مبلغ مذکور – مشروط بر آنکه واقعا دستور پرداخت آن صادر شده باشد – نیازمند وقت فراوانی است و خرید مایحتاج افراد مسلح وقت بیشتری می طلبد و ارسال مایحتاج افراد مسلح و رساندن آن به دست افراد مسلح، نیازمند اقدامات پیچیده و زمان بری است.

وی دلیل این اقدام را "بی توجهی نسبت به وقت و حماقت یا مخالفت با نبرد جدی با نظام" دانست.

از سوی دیگر، "لؤی صافی" سخنگوی ائتلاف مخالفان اظهار داشت: فراخوان برای سرنگونی ائتلاف توسط فعالان میدانی و محلی در حالی مطرح می شود که شرایط کنونی نیازمند تشریک مساعی برای مقابله با نظام است.

وی افزود: ائتلاف از مشکلات داخلی فراوان و کاهش آشکار حمایت های منطقه ای و بین المللی رنج می برد. اما تلاش برای سرنگونی این ائتلاف، نشان دهنده تنگ نظری و سطحی نگری عده ای است که برای اصلاح روند گام برنمی دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها