سخنگوی اشتون درباره مذاکرات به العالم چه گفت؟+ویدیو

سه شنبه 27 اسفند 1392 - 23:08

وین، العالم - سخنگوی "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه مذاکرات جاری میان ایران و گروه 1+5 در وین، دومین دور مذاکرات میان طرفین با هدف دستیابی به توافق نهایی است، اظهار داشت: در مرحله گذشته مسائل کلی با هدف دستیابی به توافق نهایی مطرح شد و در حال حاضر مذاکرات درباره جزئیات در جریان است.

"مایکل مان" سخنگوی کاترین اشتون شامگاه سه شنبه، در گفتگو با شبکه العالم افزود: سخن گفتن درباره نتایج مذاکرات کشورهای غربی و ایران زود است و پیش بینی می شود طرفین برای دستیابی به راه حلی برای اختلافات موجود، تلاش جدی به عمل آورند.

وی تأکید کرد: توافق فقط زمانی به دست می آید که طرفین درباره همه مسائل به اتفاق نظر دست یابند.

مان با اشاره به مذاکرات کاترین اشتون با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان افزود: مذاکرات میان ظریف و اشتون بسیار سازنده بود و در آن پیشرفت هایی حاصل شد؛ آنها هم اکنون نیز به همراه عراقچی و اشمیت به طور جدی و فعالانه به تلاش هایشان برای حل اختلافات ادامه می دهند.

سخنگوی اشتون تأکید کرد: مذاکرات کنونی با هدف دستیابی به توافق نهایی درباره برنامه هسته ای ایران است و ما می خواهیم به جامعه جهانی اطمینان بدهیم و اعلام کنیم که برنامه هسته ای ایران، صلح آمیز است.
وی، با رد احتمالات درباره دستیابی به توافق میان طرفین در هفته جاری یا هفته آینده، اظهار داشت: توافق باید استوار، ثابت و همیشگی باشد.

مان با اشاره به اینکه کاترین اشتون بر ادامه مذاکرات با ایران تأکید دارد، گفت: وی به آنچه در خارج از سالن مذاکرات اتفاق می افتد اهمیتی نمی دهد.

سخنگوی کاترین اشتون، با رد هر گونه تأثیر بحران روابط غرب و روسیه به دنبال اعلام جدایی شبه جزیره کریمه از اوکراین بر مذاکرات هسته ای ایران و گروه1+5، تأکید کرد: مذاکرات پیشرفت چشمگیری داشته و روسیه نیز یکی از اعضای مجموعه 1+5 است و همگان در انتظار نتایج این مذاکرات هستند.

پربیننده ترین خبرها