ادعای استرالیا درباره هواپیمای مفقودشده

ادعای استرالیا درباره هواپیمای مفقودشده
پنج‌شنبه 29 اسفند 1392 - 08:27

نخست وزیر استرالیا از پیدا شدن دو شیء شناور که احتمال می رود متعلق به هواپیمای ناپدید شده مالزیایی باشد، خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "تونی ابوت" روز پنج شنبه طی سخنانی در پارلمان استرالیا گفت که ماهواره ها دو شیء را که مشاهده کرده اند که احتمال می رود متعلق به هواپیمای مفقودشده مالزیایی باشد.

نخست وزیر استرالیا خاطرنشان کرد که اطلاعات جدید و معقولی درخصوص روند جستجوی هواپیما ناپدید شده در اطراف اقیانوس هند به دست آمده است.

بنا بر این گزارش، استرالیا اعلام کرده است که طول یکی از این قطعات 24 متر است و این بهترین سرنخی است که تاکنون از هواپیمای مفقودشده به دست آمده است.

به نوشته اسکای نیوز، نخست وزیر استرالیا گفت که نیروی دریایی استرالیا چند هواپیما را برای شناسایی این اشیاء به منطقه ای که گمان می رود هواپیما درآن جا ناپدید شده باشد، فرستاده است.

ابوت به مکانی که این اشیاء درآن پیدا شده اشاره نکرد، ولی گفت: استرالیا مسئولیت جستجوی هواپیمای وابسته به خطوط هوایی مالزی را درجنوب اقیانوس هند برعهده دارد.

وی افزود: مرکز سلامت دریایی استرالیا اطلاعاتی را دریافت کرده است مبنی براینکه این دو شیء یافت شده، احتمالا متعلق به هواپیمای مفقودشده مالزیایی است.

به گفته وی، تحلیل های کارشناسان از تصاویر گرفته شده توسط ماهواره ها نشان می دهد که این اشیاء ممکن است متعلق به هواپیمای مالزیایی باشد که با 239 سرنشین ازهشتم ماه مارس ناپدید شده است، اما یافتن این اشیاء در اقیانوس بسیار دشوار خواهد بود.

مرکز سلامت دریایی استرالیا اعلام کرد که نشستی خبری دراین باره در ساعت دو و نیم به وقت گرینویچ در شهر کانبرا تشکیل می دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها