افسوس صهیونیست‌ها از آزادسازی یبرود

افسوس صهیونیست‌ها از آزادسازی یبرود
پنج‌شنبه 29 اسفند 1392 - 11:58

شبکه یک تلویزیون رژیم صهیونیستی، حجم شکست راهبردی گروه‌های مسلح در پی آزادسازی شهر یبرود به دست ارتش سوریه را بررسی کرد.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری العالم، "عود گرانوت" تحلیلگر مسائل راهبردی و خاورمیانه کانال یک تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: تلاشهای ارتش سوریه برای آزادسازی یبرود از اشغال گروههای مسلح مخالف نظام، مؤثر واقع شد. یبرود یک نقطه راهبردی و حائز اهمیت در نقشه جنگ داخلی سوریه است.

این منطقه بخشی از آزاد راه دمشق-حمص و منطقه ساحلی لاذقیه را شامل می شود و از سویی در نزدیکی مرزهای لبنان واقع شده است. انتقال گروههای مسلح و تجهیزات نظامی از منطقه عرسال در بقاع لبنان به اراضی سوریه از طریق یبرود صورت می گرفت. بعد از ماهها حملات هوایی و توپخانه ای ارتش سوریه وارد یبرود شد و گروههای مسلح که اغلب وابسته به جبهه النصره هستند، به لبنان و دیگر مناطق گریختند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین حال اظهارات "ابو الهدی الحمصی"یک فعال رسانه ای از گروههای مخالف سوریه را در این باره پخش کرد. وی گفت: با همه فرماندهان نظامی "انقلاب" سوریه برای یاری رساندن به یبرود تماس گرفتیم، اما هیچ پاسخی دریافت نکردیم.

گرانوت گفت: جنگ سوریه هنوز پایان نیافته است، اما ارتش سوریه به پیروزی راهبردی و مهمی که در آزادسازی یبرود به دست آورده، می بالد.

وی افزود: از این پس انتقال تجهیزات جنگی و جنگجویان به گروههای مسلح مخالف سوریه و انتقال خودروهای بمب گذاری شده از سوریه به اراضی لبنان دشوار می شود.

در حال حاضر گروههای متعدد مخالف سوریه یکدیگر را به کوتاهی و سهل انگاری در حمایت یبرود متهم می کنند.
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها