فعالیت 10 هزار پاکستانی در نهادهای امنیتی بحرین

فعالیت 10 هزار پاکستانی در نهادهای امنیتی بحرین
پنج‌شنبه 29 اسفند 1392 - 17:33

روزنامه پاکستانی "تریبون" تأکید کرد: از زمان آغاز انقلابها در کشورهای عربی تاکنون حدود 10 هزار پاکستانی در نهادهای امنیتی بحرین فعالیت کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این روزنامه پاکستانی در شماره امروز (پنج شنبه) نوشت که بحرین شمار زیادی از نیروهای بازنشسته نظامی و پلیس پاکستانی را برای سرکوب اعتراضات در آن کشور به کار گرفته است.

پایگاه بحرینی "صوت المنامه" در این باره نوشت: شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین در سخنرانی در محل ستاد مشتکر نیروهای مسلح پاکستان، از شجاعت و اخلاص نیروهای پاکستانی فعال در بحرین تقدیر کرده و اظهار داشته بود که این افراد به طور فعال در سازندگی و پیشرفت بحرین و حفظ جامعه آن از "تروریسم" مشارکت دارند. از این رو نیازمند تقدیر، تشکر و بزرگداشت از سوی مردم بحرین هستند.

از سوی دیگر، نزار علی خان وزیر کشور پاکستان آمادگی این کشور برای ارائه تجربیات و خدمات خود به بحرین در چارچوب توافق نامه همکاری مشترک و متقابل میان دو کشور را اعلام کرد.

مدافعان حقوق بشر و فعالان بحرینی بارها رژیم آل خلیفه را به ادامه سیاستهای خود برای تغییر ترکیب جمعیتی این کشور که دارای اکثریت شیعه است، متهم کرده اند. این رژیم مدتها است که در حال اعطای تابعیت به اتباع کشورهای دیگر است، و برای سرکوب اعتراضات مردم که از 14 فوریه 2011 آغاز شده است از نیروهای امنیتی و نظامی کشورهای دیگر استفاده کرده و حتی اقدام به فراخواندن نیروهای نظامی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نموده است.

پربیننده ترین خبرها