اذعان فرمانده گروهک تروریستی به دریافت پول از عربستان وآمریکا

اذعان فرمانده گروهک تروریستی به دریافت پول از عربستان وآمریکا
پنج‌شنبه 29 اسفند 1392 - 18:31

فرمانده یک گروهک تروریستی موسوم به "جبهه انقلابیون سوریه" اعتراف کرد در سه سال گذشته چهار میلیون دلار از عربستان و همچنین مبالغی از آمریکا دریافت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "جمال معروف" فرمانده گروهک تروریستی موسوم به "جبهه انقلابیون سوریه" با اعتراف به دریافت کمک های مالی از عربستان و امریکا، اتهام سایر گروههای تروریستی علیه وی مبنی بر مال اندوزی، سرقت و داشتن چندین خودروی گرانقیمت را رد کرد.
خبرگزاری آلمان روز پنج شنبه به نقل از روزنامه انگلیسی "دیلی تلگراف" نوشت: جمال معروف ادعا کرد که سه همسر و 13 فرزند دارد. اما فاقد خودروی شخصی است و پس از فرار از منزلش، در حال حاضر در منازل متعلق به نیروهای سوریه که آنها را به اشغال خودشان درآورده اند، زندگی می کند.
وی اعتراف کرده است که در سه سال گذشته حدود چهار میلیون دلار کمک مالی از عربستان و مبالغ دیگری از امریکا دریافت کرده و این مبالغ از طریق شورای نظامی تروریست ها تقسیم کرده است. وی همچنین ادعا کرده است که با وجود وعده ها مبنی بر ارائه سلاح های جدید به وی، ارسال سلاح به گروهک وی متوقف شده است.
این روزنامه می افزاید: به دنبال وخامت اوضاع تروریست ها در سوریه و مورد حمایت بودن این گروه از سوی امریکا، انگلیس و هم پیمانانشان، کمک های پیش بینی نشده غرب به گروهک معروف، در پایان سال گذشته مورد موافقت قرار گرفت. وی در آن زمان فرماندهی گروهک موسوم به "گردان های شهدای سوریه" در جبل الزاویه، در استان ادلب (شمال غرب سوریه) را به عهده داشت.
وی افزود: شرکت های روابط عمومی و گروههای وابسته به وزارت امور خارجه انگلیس و نهادهای تصمیم گیرنده در امریکا، جمال معروف را در مقابل به رسمیت شناختن مذاکرات ژنو، به عنوان فرمانده گروهک "جبهه انقلابیون سوریه" تثبیت کردند. اما سایر گروهک ها، وی را به قاچاق نفت برای منافع شخصی متهم می کنند.

پربیننده ترین خبرها