تروریستهای فراری ‌از سوریه، گرفتار ارتش لبنان می‌شوند

تروریستهای فراری ‌از سوریه، گرفتار ارتش لبنان می‌شوند
جمعه 1 فروردين 1393 - 18:08

ارتش لبنان برای برقراری امنیت مرزهای خود با سوریه، و جلوگیری از نفوذ تروریست هایی که پس از پاکسازی شهر یبرود توسط ارتش سوریه متواری شده‌اند، در شهر مرزی عرسال مستقر شد.

خبرنگار شبکه العالم روز جمعه گزارش داد، ارتش لبنان، این اقدام را برای اطمینان بخشی به همسایه سوری خود انجام داد؛ زیرا پس از انفجار تروریستی که در روستای النبی عثمان اتفاق افتاد، اوضاع در مناطق پیوسته به شهر مرزی عرسال و اردوگاه های پناهندگان سوری در لبنان، به هم ریخت.

ارتش لبنان قصد دارد با برقراری امنیت در این منطقه، جلوی قاچاق خودروهای بمب گذاری شده از عرسال را بگیرد و این منطقۀ صعب العبور را برای عناصر مسلح تروریست ناامن کند، زیرا گروه های تروریستی پس از پاکسازی یبرود به دست ارتش سوریه، متواری شده و از آن به سوی لبنان گریختند.

"عبدالحمید عزالدین" شهردار عرسال به خبرنگار شبکه العالم گفت: عناصر مسلح زمین گیر شده اند و اکنون اگر در اردوگاه ها یا اماکنی دیگر غیر از اردوگاه ها پنهان شده باشند، ارتش لبنان باید آن ها را دستگیر کند.

یکی از ساکنان عرسال نیز به خبرنگار العالم گفت: قطعا در منطقه عرسال، شماری از عناصر مسلح هنوز مخفی هستند و در چنین شرایطی، ارتش لبنان که دریافته است این افراد، عامل ایجاد مشکلات کشورمان هستند، باید آن ها را از مخفی گاه هایشان بیرون بکشد.

ارتش لبنان، توانست نیروهای خود را تا اقصی نقاط مرزی این کشور که با سوریه در عرسال هم مرز است، مستقر کند؛ و شماری از تروریستها را هم در این مناطق دستگیر کند؛ اقدامی که پیش از این باید صورت می گرفت زیرا همه بر این باورند که ساکنان منطقه عرسال، تا کنون مجبور بوده اند برای امن کردن این منطقه، خودشان جلوی این عناصر را بگیرند.

"رامز امهز" شهردار اللبوه در این خصوص به شبکه العالم گفت: ما بر این باوریم مشکلاتی که لبنان از مرزها با آن مواجه است، از سوی کسانی است که از ساکنان عرسال نیستند؛ زیرا مردم عرسال با دولت همکاری می کنند و به این ترتیب، خرابکاران شناسایی می شوند، به این ترتیب، ما از مردم عرسال می خواهیم، خرابکاران و کسانی که خودروهای بمب گذاری شده را از این منطقه وارد لبنان می کنند یا از این منطقه برای شلیک موشک به مناطق لبنانی استفاده می کنند، منزوی کنند.

منطقه عرسال، عرصه بحران های فراوانی بوده و تاکنون تلفات بسیاری داده است و همین مساله سبب ارتش لبنان با استقرار در این منطقه، برای برقراری امنیت و بازگرداندن آرامش به مرزها، تلاش کند.

21-22:50
26

پربیننده ترین خبرها