نابودی آخرین مخفیگاه تروريست‌ها در حمص

نابودی آخرین مخفیگاه تروريست‌ها در حمص
جمعه 1 فروردين 1393 - 19:42

ارتش سوریه، شهر "الحصن" و قلعه تاریخی و استراتژیک آن را که به عنوان آخرین مخفیگاه تروریست ها در حومه غربی حمص به شمار می آمد، به کنترل خود درآورد.

"دارین فضل"، خبرنگار العالم از سوریه گزارش داد: ارتش سوریه با همکاری نیروهای دفاع مدنی عملیات نظامی در منطقه الحصن در حومه غربی حمص را تکمیل و پس از پاکسازی شهر "الزاره" از گروه های مسلح، به مواضع تروریست های مسلح در شهرهای مجاور و روستاهای منتهی به الحصن حمله کرد.

در این میان سنگینترین عملیات نیروهای ارتش علیه تروریست ها در روستاهای "الحصریه" و "الشویهد" انجام شد، زیرا این دو روستا در مسیر تردد تروریست ها از الحصن به لبنان قرار گرفته اند.

ارتش به سرعت روستای الشویهد را به کنترل خود درآورد و استحکامات تروریست ها را در آن منهدم و روستا را از وجود عناصر مسلح پاکسازی نمود.

یکی از فرماندهان میدانی ارتش سوریه در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: نیروهای ارتش، با همکاری نیروهای دفاع مردمی، مزارع اطراف روستای الشویهد را پاکسازی کرده و وارد این روستا شدند و آن را از وجود گروه های تروریستی پاکسازی کردند.

خبرنگار العالم همچنین تأکید کرد: پیشروی سریع ارتش سوریه باعث تخریب روحیه گروه های مسلح مستقر در الحصن شد. در نتیجه عناصر آنها درصدد فرار از ضربات ارتش سوریه برآمدند. اما کمین های ارتش باعث هلاکت ده ها تروریست از جمله چند تن از سرکرده های  گروهک جبهه النصره شد. بزرگترین کمین در "دشت البقیعه" در مرزهای سوریه با لبنان واقع شده بود که بر اثر گرفتار شدن تروریستها در آن، دهها تن از آنها از پای در آمدند.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: ارتش سوریه توانست شهر الحصن را به طور کامل به کنترل خود درآورد و آن را از وجود تروریست هایی که در آن مخفی شده بودند پاکسازی نماید.

03-14-43

پربیننده ترین خبرها