هراس کنونی عربستان از چیست؟

هراس کنونی عربستان از چیست؟
شنبه 2 فروردين 1393 - 10:09

دولت عربستان که زمانی عناصر القاعده را از زندانهای خود آزاد و به خاک سوریه اعزام کرد، اینک از بازگشت این افراد به داخل عربستان هراس دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه خبری العالم به نقل از هفته نامه المنار چاپ فلسطین، بخش خاورمیانه وزارتخانه های خارجی برخی از کشورهای منطقه و جهان معتقدند که "عربستان باید مین ها و بمب هایی که با دستان خود ساخته است، خنثی کند".

برخی منابع ویژه در گفت وگو با هفته نامه المنار تاکید کردند: عربستان "جوخه های  مرگ" را تشکیل داده و به کشورهای همسایه و در راس آنها یمن فرستاده است که وظیفه این جوخه ها، شکار عناصر مسلحی است که از خاک سوریه بازگشته اند.

به گفته این منابع، رژیم عربستان تعقیب عناصر القاعده را آغاز کرده است و این درحالی است که این رژیم پیشتر آنها را از زندانها و بازداشتگاه های خود آزاد کرد تا در خاک سوریه به گروههای تروریستی ملحق شوند. اما اینک آل سعود از بازگشت این افراد به داخل عربستان هراس دارد.

این منابع افزودند: این اقدامات، عناصر مسلح را به حرکت به سمت یمن واداشت زیرا پناهگاه امنی برای تروریستهایی است که از ترس بازداشت شدن و یا مرگ، از بازگشت به کشورشان عاجزند.

این منابع خاطرنشان کردند: حومه های پایتخت یمن اخیرا شاهد حملات "جوخه های مرگ" عربستان بوده است و دستگاه های امنیتی یمن اجساد برخی تروریستهای سعودی را که از سوریه بازگشته اند، پیدا کردند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها