ناامیدی آمریکا از اظهارات وزیر جنگ صهیونیست‌ها

ناامیدی آمریکا از اظهارات وزیر جنگ صهیونیست‌ها
شنبه 2 فروردين 1393 - 11:41

مقامات آمریکایی از این که وزیر جنگ اسرائیل به خاطر اظهارات خود عذرخواهی نکرده، احساس ناامیدی می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "جین پساکی" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: از اینکه "موشه یعلون" بابت اظهارات خود در انتقاد از آمریکا، عذرخواهی نکرده است، احساس نومیدی می کنیم".

در همین حال رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که یعلون در تماس تلفنی خود با "چاگ هیگل" همتای آمریکایی اش در ساعات پایانی روز چهارشنبه (19 مارس) به وی گفته است که قصد نداشته با سخنانش که خشم واشنگتن را برانگیخت، آمریکا را به چالش بکشد و یا به روابط واشنگتن و تل آویو ضربه بزند.

به گزارش رسانه های صهیونیستی، یعلون به هیگل گفته است که روابط استراتژیک میان آمریکا و اسرائیل را بسیار مهم می داند و خواهان حفظ این روابط در همه سطوح، به ویژه در زمینه دفاعی است.

به موجب این گزارش، هیگل نیز گفته است که می داند برخی از اظهارات یعلون در روز دوشنبه گذشته، خارج از عرف بوده است.

یعلون روز دوشنبه در سخنان خود، به شدت آمریکا را به باد انتقاد گرفته و گفته بود که واشنگتن در رهبری حمله علیه ایران شکست خورده است.

یعلون همچنین اظهار داشت که "آمریکا در مرحله‌ای با ایرانی ها وارد گفتگو شد و متاسفانه زمانی که زمان چانه‌زنی با ایرانی‌ها می رسد، مشخص می شود که ایرانی‌ها از آمریکایی‌ها زرنگ‌تر هستند".

در ماه ژانویه گذشته نیز اظهارات یعلون که روزنامه صهیونیستی "یدیعوت احرونوت" آن را منتشر کرد، خشم وزارت امور خارجه آمریکا را برانگیخته بود.

يعلون در اظهارات خود در آن زمان، از سیاست "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا درخصوص مذاکرات دو طرف فلسطینی و اسرائیلی انتقاد کرده و گفته بود: "کری احساس می کند که منجی موعود است" و نیز با لحنی انتقاد آمیز گفته بود: "جان کری زودتر جایزه نوبل را بگیرد و ما را به حال خود رها کند"!

جان کری روز چهارشنبه گذشته در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل در واکنش به این اظهارات یعلون، آن را غیرقابل قبول خواند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها