ماکتی که تحلیلگران آمریکایی را سر کار گذاشت

ماکتی که تحلیلگران آمریکایی را سر کار گذاشت
شنبه 2 فروردين 1393 - 21:17

ماکت ناو هواپیمابر نیمیتز که کارشناسان آمریکایی نظرات مختلفی در باره آن ابراز کرده اند، در حقیقت بخشی از دکور فیلم جدید نادر طالب زاده با عنوان "ایرباس" است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، رسانه های غربی به تازگی اخباری را مبنی بر تلاش ایران برای ساخت یک ناو هواپیمابر که بسیار شبیه ناوهواپیمابر نیمیتز سی وی ان 68 آمریکا منتشر کرده اند.

سه مقام دولت آمریکا مدعی شده بودند که تهران، روند این ساخت و ساز "عجیب" در نزدیک بندرعباس در خلیج فارس را پنهان نکرده است و تصاویر گرفته شده از ماهواره‌ها، این کشتی را نشان می دهد که اندک اندک درحال شکل گیری است و شبیه ناوهواپیمابر آمریکا از نوع نیمیتز است.

برخی مقامات در وزارت دفاع آمریکا که خواستند نامشان فاش نشود، به خبرگزاری فرانسه گفتند: معتقدیم که ایرانی ها تلاش می‌کنند از این راه، کار تبلیغاتی بکنند و این امر عجیب است. نمی دانیم ایران از طریق ساخت این کشتی به‌دنبال چیست؟

این مسئولان با این حال تاکید کردند: این نمونه یک ناوهواپیمابر درحال کار نیست یا سیستم محرکه هسته ای ندارد. این کشتی اساسا یک شناور بزرگ است که به گونه ای تجهیز شده که شبیه ناوهواپیمابر باشد.

رسانه های آمریکایی و در پشت پرده مقامات اطلاعاتی و امنیتی آمریکا به شدت سر درگم شده اند که علت این کار ایران در خلیج فارس چیست. اما واقعیت این است که نادر طالب زاده مستند ساز و فیلم ساز مشهور کشورمان در تدارک ساخت فیلم سینمایی جدیدی است  که این ناو  بخشی از دکور این فیلم است.

ساخت فیلم سینمایی فاخر «ایرباس» با موضوع سقوط هواپیمای ایرانی در خلیج فارس به دست ناو آمریکایی با کارگردانی نادر طالب‌زاده و پکستون آغاز شده است.

هواپیمای ایرباس پرواز 655 هواپیمایی جمهوری اسلامی در روز 12 تیر 1367، بر اثر اصابت موشک ناو هواپیمابر "وینسنز" آمریکا سقوط کرد و تمامی 290 سرنشین آن به شهادت رسیدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها