درگیری سنگین تروریستها و ارتش سوریه در مرز ترکیه

يکشنبه 3 فروردين 1393 - 08:24

خبرنگار شبکه العالم از درگیری عناصر مسلح و نیروهای ارتش سوریه در گذرگاه مرزی "کسب" به همراه آتش سنگین از طرف ترکیه برای تأمین ورود تروریستها به داخل خاک سوریه خبر داد.

خانم "لیندا المرقبی" خبرنگار شبکه العالم روز یکشنبه گزارش داد، عناصر گروه‌های تروریستی "جبهه النصره" و  "جیش الاسلام" به هفت ایست و بازرسی ارتش سوریه در گذرگاه مرزی "کسب" در حومه شمالی "لاذقیه" حمله کردند.
بر اساس این گزارش، این حمله با پشتیبانی از جانب ترکیه و آتش سنگین برای تأمین ورود تروریستها به داخل خاک سوریه همراه بود.

نیروهای ارتش سرانجام توانستند تروریستها را عقب برانند و این گذرگاه مرزی را دوباره تحت کنترل خود در آورد.

یکی از فرماندهان عملیاتی ارتش سوریه به خبرنگار العالم گفت: پس از جلوگیری از پیشروی عناصر مسلح، تیراندازی از جانب ترکیه به سوی نیروهای ارتش سوریه همچنان ادامه یافت.
تروریستها پس از عقب نشینی، با تعداد بیشتری به منطقه "خربه سولاس" هجوم بردند؛ ولی این بار هم نیروهای ارتش توانستند تروریستها را مجبور به عقب نشینی کنند.
گزارشها حاکی است که حملات خمپاره ای به این دو منطقه همچنان ادامه دارد.

خبرنگار العالم گفت: شهر لاذقیه نیز از تیررس حملات خمپاره ای تروریستها در امان نماند به صورتیکه یکی از این خمپاره‌ها به دانشگاه "ترشین" رسید، و چند خمپاره هم سهم مناطق مسکونی شد.
یکی از ساکنان لاذقیه به خبرنگار العالم گفت: چند منطقه در این حملات دچار آتش سوزی شد و دود همه جا را فرا گرفت؛ چند خودرو نیز در آتش سوخت؛ خسارتهایی هم به ساختمانهای مجاور وارد شد. نمی دانیم که چرا این خمپاره ها مناطق مسکونی را هدف قرار می‌دهند.
یکی دیگر از شهروندان اظهار داشت: این حملات شکست خورده است و هیچ نتیجه ای نخواهد داشت و هیچگونه تأثیری بر ما نخواهد گذاشت.

پربیننده ترین خبرها