ترفند رئیس جمهور اسبق آمریکا برای فرار از جاسوسی

ترفند رئیس جمهور اسبق آمریکا برای فرار از جاسوسی
دوشنبه 4 فروردين 1393 - 11:38

نگرانی از جاسوسی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا "سیا" کار را به جایی رسانده که حتی جیمی کارتر رئیس جمهوری اسبق این کشور، نامه‌های خود را روی کاغذ می‌نویسد و با پست عادی برای مخاطبانش ارسال می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "جیمی کارتر" رئیس جمهوری اسبق آمریکا درسخنانی به نگرانی خود در کنترل دولت آمریکا بر شبکه اینترنت و جاسوسی و شنود تماس های خود سخن گفت و تصریح کرد که ترجیح می دهد به خاطر نگرانی از جاسوسی سازمان سیا نامه هایش را به جای ارسال الکترونی از طریق پست عادی برای مخاطبانش ارسال کند.

وی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی آمریکایی "ان بی سی نیوز" اظهار داشت: احساس می کنم ارتباطات و تماسهایم تحت کنترل است.

رئیس جمهوری اسبق آمریکا گفت: زمانی که می خواهم با یک مسئول خارجی ارتباط برقرار کنم، خودم شخصا نامه را نگاشته و با پست عادی ارسال می کنم.

وی افزود: از آن جایی که احساس می کنم ارتباطات اینترنتی من تحت کنترل است، نامه هایم را با پست عادی ارسال می کنم.

 کارتر  89 ساله همچنین از سیاست باراک اوباما رئیس جمهوری کنونی آمریکا و اقدامات آژانس امنیت ملی این کشور به ویژه در زمینه جاسوسی در ارتباطات و تماس ها و سیاستهای خارج از عرف سازمان سیا انتقاد کرد.

و در پاسخ به پرسشی درباره این که "آیا اوباما با وی مشورت می کند یا نه"، گفت: متاسفانه اوباما اصلا از من راهنمایی نمی خواهد. اما رؤسای جمهور قبلی آمریکا دائما با من در تماس بودند.

کارتر، رئیس جمهوری است که در دوره او، سفارت آمریکا در تهران به عنوان مهمترین پایگاه جاسوسی و گردآوری اطلاعات محرمانه در منطقه، تسخیر شد و لانه جاسوسی نام گرفت و بازیابی اسناد منهدم شده توسط دیپلمات های جاسوس، صحت این نامگذاری را ثابت کرد.

کارتر که تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران را بزرگترین کابوس زندگی خود نامیده بود، پس از 444 روز وقتی گروگان های آمریکایی آزاد شدند و به آمریکا باز گشتند، دستور داد کاخ سفید را چراغانی کنند.

گفتنی است، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا ژانویه گذشته پیشنهاد داد که در برنامه های آژانس امنیت ملی تجدید نظرشود اما هرگونه تغییر دراین زمینه باید با توافق این آژانس و کنگره باشد.

تازه ترین اظهارات ادوارد اسنودن کارمند سابق سازمان سیا از برنامه جدید جاسوسی درخصوص جمع آوری روزانه  200 میلیون نامه الکترونیک از سراسر جهان خبر می دهد.

اسنودن پیشتر نیز از عملیات جاسوسی واشنگتن از هم پیمان مهم آمریکا در اروپا یعنی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان خبر داده بود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها