ویدیو؛ استفاده از گاز سمی علیه عزاداران بحرینی

دوشنبه 4 فروردين 1393 - 16:23

احزاب و جمعیت های مخالف در بحرین نوار ویدئویی جدیدی را منتشر کردند که نیروهای رژیم آل خلیفه را درحال شلیک گازهای سمی به مراسم عزاداری در منطقه السنابس در غرب شهر منامه پایتخت این کشور نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین این نوار ویدئویی را منتشر کرد که نشان می دهد؛ یک دستگاه خودروی نظامی مقابل محل عزاداری در منطقه السنابس توقف می کند و نظامیان رژیم آل خلیفه گلوله های حاوی گازهای اشک آور و سمی را به سمت مراسم که نوای روح بخش قرآن کریم از بلندگوها پخش می شود، شلیک می کنند.

جمعیت وفاق اعلام کرد: نظامیان رژیم آل خلیفه برای دومین بار در کمتر از یک ماه گذشته گلوله های گاز سمی را به سوی مجالس عزاداری شلیک کردند.

این جمعیت افزود: عوامل رژیم مردم بی دفاع را سرکوب می کنند که حمله یکشنبه شب به مجلس عزاداری در منطقه السنابس مؤید این مدعاست.

جمعیت وفاق تاکید کرد: رژیم حاکم به مقدسات و آزادی های مردم احترام نمی گذارد و امنیت مردم را سلب کرده و به هیچ اصول دینی، انسانی و اخلاقی پایبند نیست.

عوامل رژیم بحرین در 23 فوریه گذشته نیز به مجلس عزاداری در منطقه سار در شمال شرقی بحرین حمله کردند و درحالی که آوای قرآن کریم از مجلس به گوش می رسید، به سمت حاضران گلوله های گاز سمی شلیک کردند که باعث مصدویت تعدادی از آنها شد.

استفاده عوامل رژیم آل خلیفه از گازهای سمی تاکنون باعث شهادت تعداد زیادی از مردم بحرین، خصوصاً افراد مسن و خردسال شده است زیرا این گازها باعث خفگی در افراد می شوند.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها