آخرین خبر درباره هواپیمای مفقودشده مالزی

آخرین خبر درباره هواپیمای مفقودشده مالزی
دوشنبه 4 فروردين 1393 - 18:58

نخست وزیر مالزی اعلام کرد که هواپیمای ربوده شده این کشور به احتمال زیاد در اقیانوس هند سقوط کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، نجیب رازق نخست وزیر مالزی عصر دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: اطلاعات جدید نشان می دهد هواپیمای خطوط هوایی مالزی که در هشتم مارس جاری ناپدید شده، در جنوب اقیانوس هند سقوط کرده است.

وی با ابراز تاسف شدید از این حادثه ناگوار، تصریح کرد که به بستگان مسافران هواپیما اعلام کرده ایم که متاسفانه هیچ یک از آنان نجات نیافته اند.

این گفته نخست وزیر مالزی در حالی مطرح می شود که ده ها گروه جستجوگر تاکنون اقیانوس هند و مناطق پیرامون آن را بررسی کرده و اثری از بقایای هواپیما نیافته اند.

از طرفی، شواهدی که تاکنون مطرح شده بود، از ادامه پرواز چند ساعته هواپیما پس از قطع ارتباط رادیویی آن حکایت دارد که احتمال باقی ماندن آن در محدوده اقیانوس هند را تضعیف می کند.

جستجو برای یافتن جعبه سیاه
در همین حال فرمانده منطقه پاسیفیک نیروی دریایی امریکا، گروهی را مامور کرده که با استفاده از دستگاه "تی بی ال 25"، جستحو برای یافتن جعبه سیاه هواپیما را آغاز کنند.

نیروی دریایی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرده که این دستگاه قادر است محل جعبه سیاه هر نوع هواپیمای غرق شده در هر نقطه از جهان را تا عمق 20 هزار پا (6 کیلومتر) مشخص کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها