سوریه: شورای امنیت باید با عربستان برخورد کند

سوریه: شورای امنیت باید با عربستان برخورد کند
دوشنبه 4 فروردين 1393 - 20:50

دولت سوریه در پیامی به شورای امنیت سازمان ملل متحد به نقش مخرب رژیم سعودی در منطقه و تلاش های این رژیم برای گمراه کردن افکار عمومی جهان اشاره کرد و گفت: تفکر وهابیت در عربستان، زیربنای فکری تروریسم به شمار می رود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت خارجه سوریه در پیام خود به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت درباره "نقش خرابکارانه" عربستان آورده است: وضع قوانین اخیر درعربستان برای مقابله با تروریسم در واقع تلاش مسئولان سعودی برای گمراه کردن جامعه جهانی است.

وزارت خارجه سوریه در این پیام از دولت عربستان خواست تا از فعالیت مبلغان فتنه انگیز و مفتی های سلفی جلوگیری کند تا آنها با صدور به اصطلاح "فتوای جهاد" در سوریه به آتش جنگ در این کشور دامن نزنند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: خطر اصلی در ادامه شیوه آل سعود برای گسترش و ترویج تفکر وهابیت و تکفیر است که تمام گروههای تروریستی برای توجیه جنایات خود به آن متوسل می شوند و حمایت های دولت عربستان از این نوع تفکر - که از لحاظ تشکیلاتی و طرز تفکر با القاعده در ارتباط است- باعث تحکیم جایگاه آن شده است.

وزارت خارجه سوریه در پیام خود اعلام کرد که می تواند هویت 228 تبعه سعودی کشته شده در سوریه را به شورای امنیت ارائه کند.

این پیام همچنین تصمیم عربستان برای محاکمه کسانی را که از جنگ با سوریه باز می گردند؛ یک نمایش رسانه ای بی ارزش قلمداد کرد که رژیم سعودی باید اقدامات واقعی را جایگزین آن کند.

وزارت خارجه سوریه یکی از مهم ترین اقدامات واقعی را توقف "تروریسم پروری از طریق ترویج تفکر وهابیت" دانست زیرا این تفکر از طریق صدور فتواهای به اصطلاح جهاد، باعث می شود تا تروریست ها به سوی سوریه و سایر کشورهای اسلامی روانه شوند.

وزارت خارجه سوریه در پیام خود آورده است: ما از شورای امنیت انتظار داریم که اقدامات لازم را برای بازداشتن دولت سعودی از ادامه تشویق و ترویج تروریسم اتخاذ کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها