تصاویر اختصاصی از درگیریها نزدیک مرز ترکیه و سوریه

سه شنبه 5 فروردين 1393 - 10:59

خبرنگار شبکه العالم با اشاره به ادامه درگیری‌ها در شهر مرزی "کسب" تأکید کرد، عناصر گروه تروریستی "جبهه النصره" پرچم خود را روی تانکهای ترکیه در مناطق مرزی این کشور برافراشته اند.

خانم "دارین فضل" روز سه شنبه گزارش داد: عملیات نیروهای ارتش سوریه در شهر "کسب" که نزدیک مرزهای ترکیه قرار دارد، همچنان ادامه دارد به صورتیکه منابع سوری تأکید کردند نیروهای ارتش سوریه تا کنون شمار قابل توجهی از تروریستهایی را که از سوی نیروهای ارتش ترکیه حمایت می شوند، به هلاکت رسانده‌اند.
وی افزود: این منابع تأکید کردند که عناصر "جبهه النصره" در مناطق مرزی ترکیه روی تانکهای ارتش این کشور پرچم خود را نصب کرده‌اند. 
"حسن الحسن" کارشناس نظامی سوری به خبرنگار العالم گفت: بسیاری از عناصر مسلح اکنون اطمینان دارند که اطلاعات ارتش سوریه نه تنها اسامی و هویت آنان بلکه حتی شماره سلاح و تعداد گلوله‌های آنان را می‌داند؛ تنها راه فرار برای عناصر مسلح تسلیم شدن است.
"ریاض صقر" کارشناس سوری نیز اظهار داشت: اسرائیل در منطقه جولان و قنیطره برای حمایت از عناصر مسلح به ارتش سوریه حمله کرد و اکنون هم ترکیه برای حمایت از تروریستها در حال حمله به ارتش سوریه است.
ریاض صقر خاطرنشان کرد: طرح پنهانی که امروز در منطقه وجود دارد، آن است که پس از موفقیت‌های ارتش سوریه و امن شدن مرزهای این کشور با لبنان، اکنون حامیان تروریستها تلاش می‌کنند تا دولت سوریه را تحت فشار قرار دهند.
نیروهای ارتش سوریه در اطراف کوه "الترکمان" مواضع عناصر مسلح را هدف قرار دادند، و شماری از آنان را که قصد داشتند به مناطق مجاور بگریزند، به دام انداختند.
گروهک‌های وابسته به "جبهه النصره" با اذعان به هلاکت ده‌ها تن از عناصر خود در مناطق مرزی نزدیک ترکیه، خاطرنشان کردند که اکثر آنان غیر سوری بودند.
منابع نظامی سوریه تأکید کردند، سرکرده و همراه همه عناصر گروهک موسوم به "گردان بازهای بادیه" در حومه جنوب شرقی "حماه" به هلاکت رسیدند. نیروهای ارتش در یورش به مقر این گروهک تروریستی، در آنجا چندین موشک و انواع سلاح و تجهیزات پخش ماهواره ای یافتند.

پربیننده ترین خبرها