حمایت عربستان‌ از تروریسم در اجلاس سران عرب

حمایت عربستان‌ از تروریسم در اجلاس سران عرب
سه شنبه 5 فروردين 1393 - 22:44

ولی عهد عربستان سعودی، با درخواست برای حمایت از گروه های مسلح در سوریه به منظور تغییر معادلات، از واگذار نکردن کرسی سوریه در اجلاس سران عرب به ائتلاف مخالفان سوریه ابراز شگفتی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سلمان بن عبدالعزیز" روز سه شنبه، در سخنرانی خود در آیین گشایش بیست و پنجمین اجلاس سران عرب در کویت، گفت: باید از ائتلاف ملی نیروهای مخالف سوریه در حدی که شایسته آن هستند حمایت شود؛ تا معادلات قدرت در عرصه میدانی تغییر یابد.

ولیعهد عربستان مدعی شد که این کار  زمینه برون رفت سوریه از بحران را فراهم می کند.

وی افزود: ما تعجب می کنیم که چرا هیأت ائتلاف سوریه را در کرسی سوری نمی بینیم، به ویژه که در اجلاس سران اتحادیه عرب در دوحه، این حق به آن ها داده شده بود.

ولیعهد عربستان سعودی که روزنامه ایندیپندنت چند روز پیش در گزارشی این کشور را مسئول گسترش تروریسم دانسته بود، گفت: جوامع عربی، با خطرات و چالش های بزرگی مواجه هستند، به همین سبب باید برای مقابله با تلاش ها برای تهدید امنیت و ثبات کشورهای عربی، دست در دست یکدیگر بگذاریم.

اجلاس سران عرب در حالی در کویت آغاز به کار کرد که اختلاف و دودستگی میان اعضا بیداد می کند؛ تا جایی که حتی نتوانستند بر سر بیانیه پایانی اجلاس به توافق برسند. اما اختلاف، به این حد، محدود نشد، بلکه برخی، به سطح پایین مشارکت عربستان، امارات و بحرین در اجلاس سران خرده گرفتند. این سه کشور به سبب ناخرسندی از کویت در خودداری از همراه شدن با آن ها در ماجرای فراخوانی سفیر خود از قطر، با اعزام نمایندگانی به جای سران کشورشان، از اهمیت اجلاس سران در کویت کاستند.

26

پربیننده ترین خبرها