ملت‌های عرب: امیدی به اجلاس سران نداریم

ملت‌های عرب: امیدی به اجلاس سران نداریم
چهارشنبه 6 فروردين 1393 - 08:58

شهروندان کشورهای عربی که به ناامیدی از نتایج نشست‌های سران عرب عادت کرده اند، پیش بینی می کنند که بیست و پنجمین دوره اجلاس سران عرب در کویت، ناکام‌ترین سابقه تاریخی را ثبت کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک شهروند مصری با اشاره به این که ملت های عربی در طور تاریخ از نشست ها، کنفرانس ها و اجلاس های سران عرب، نتیجه ای ملموس مشاهده نکرده اند، گفت: به عنوان مثال، اتحادیه اروپا، توانست در نشست های خود، واحد پول مشترک را به تصویب برساند، چرا نباید اعراب به چنین نتیجه ای برسند؟ این در حالی است که پول های اکثر کشورهای عربی، در طرح های اروپایی ضرر می دهند.

وی افزود: چرا عرب ها دوشادوش یکدیگر نمی ایستند تا از اروپا هم قوی تر شوند؟ تا کی باید تحت فشار زندگی کنیم و نیازمند باشیم؟

یکی دیگر از شهروندان قاهره، نیز تاکید کرد که سران عرب در اجلاس کویت باید به دنبال ساخت سلاح عربی باشند، زیرا کشورهای عربی، به سبب وابستگی به سلاح آمریکایی یا روسی، همواره به این کشورها وابسته هستند.

وی همچنین ثروت هنگفت کشورهای عربی را یادآور شد و بر ضرورت خیزش این کشورها تاکید کرد و گفت: در حالی که کشورهای عربی، از ثروت های هنگفت برخوردارند، کشوری مانند مصر، فقیر مانده است و کشورهای عربی می توانند به جای سرمایه گذاری در اروپا و آمریکا در مصر سرمایه گذاری کنند.

یک زن سوری در دمشق نیز نتیجه برگزار شدن و نشدن اجلاس سران عرب را یکی دانست و گفت: این اجلاس ها، معمولا نتیجه ای در بر ندارند، به همین سبب ما هیچ گاه به نتایج این نشست ها امیدی نبسته ایم.

یکی دیگر از شهروندان سوری با تاکید بر این که اجلاس سران عرب بدون حضور سوریه، محکوم به شکست است، خاطر نشان کرد: نشست پیشین سران عرب نیز به همین سبب به شکست انجامید.

وی یادآور شد که سوریه، عضو فعال و بنیانگذار در اتحادیه عرب به شمار می رفت.

یک دختر فلسطینی در رام الله نیز درباره برگزاری بیست و پنجمین دوره اجلاس سران عرب در کویت گفت: متاسفانه در این گونه نشست ها، همه می خواهند وانمود کنند که با ما هستند، این درحالی است که در واقع، آن ها ضد ما هستند، آن ها در حرف ادعا می کنند که می خواهند جلوی گسترش شهرک نشینی صهیونیست ها را بگیرند اما در عمل، یهودی سازی اراضی فلسطینی روز به روز افزایش می یابد.

زنی دیگر از رام الله گفت: هیچ امیدی به این اجلاس نداریم و می دانیم که این اجلاس، جز دودستگی هر چه بیشتر در کشورهای عربی، نتیجه دیگری در بر نخواهد داشت.

یکی دیگر از شهروندان رام الله هم پیش بینی کرد که اجلاس کویت، ناکام ترین اجلاس سران عرب نام گیرد زیرا کشورهای عربی در شرایط کنونی دچار سخت ترین از هم گسستگی ها هستند.

یک شهروند مصری از قاهره، نیز ابراز امیدواری کرد که در این اجلاس، قانونی برای مبارزه با تروریسم یا حداقل توافق بر سر ریشه کنی تروریسم در کشورهای عربی به تصویب برسد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها