شهادت دو كودك سوري در حمله خمپاره‌اي تروريست‌ها

شهادت دو كودك سوري در حمله خمپاره‌اي تروريست‌ها
چهارشنبه 6 فروردين 1393 - 09:55

العالم - تروریست‌های حاضر در سوریه، در اقدامی ضدانسانی با حمله به یک مرکز اسکان موقت آوارگان سوری در دمشق، دو کودک را به شهادت رسانده و 11 کودک دیگر را زخمی کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "کنده الشماط " رئیس کمیته عالی امدادرسانی و وزیر امور اجتماعی سوریه روز گذشته از اقدام گروه های تروریستی مبنی برهدف قرار دادن چندین مراکز اسکان موقت آوارگان سوری با خمپاره و خوردوهای بمب گذاری شده و حمله به غیر نظامیان جویای مکان امن، خبر داد.

الشماط در بیانیه ای که خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) آن را منتشر کرده، تاکید کرد: این مراکز که توسط دولت و برای حفظ کرامت شهروندان (آواره) تجهیز شده و به آنها کمک ارائه می دهد، پذیرای کودکان، زنان و افراد سالخورده ای است که از بیم حملات گروههای تروریستی منازل خود را ترک کرده و بدانجا پناه آورده اند، اما تروریستها، افراد بی گناه را تعقیب کرده و زشت ترین جنایتها را در حقشان مرتکب می شوند.

گفتنی است که بر اثر شلیک دو خمپاره به مرکز اسکان موقت مدرسه قدیمی المعتصم واقع در الزاهره و باشگاه النضال نزدیک میدان البیطره (دامپزشکی) در دمشق، دو کودک پنج و شش ساله شهید و یازده نفر دیگر نیز مجروح شدند.

یک منبع پزشکی بیمارستان دمشق به خبرنگار سانا گفت: یک پسر شش ساله و یک دختر پنج ساله با وضعیت بسیار وخیم ناشی از اصابت ترکش از منطقه قدیمی الزاهره به بیمارستان منتقل شدند که پس از انتقال به بخش مراقبت های ویژه به شهادت رسیدند.

وی افزود: یازده کودک که هفت نفر از منطقه الزاهره بودند و چهار نفر نیز از باشگاه ورزشی النضال با وضعیت جسمی نسبتا وخیم به بیمارستان منتقل شده و به وضعیشتان رسیدگی شد.

گفتنی است دو روز پیش نیز یک دختر جوان براثر اصابت خمپاره به مرکز موقت اسکان مدرسه یاسین فرجانی در منطقه کرم الشامی واقع در شهر حمص به شهادت رسید، این در حالی است که چهار روز پیش نیز در پی  شلیک موشک توسط تروریستها به همین مرکز چهار شهروند شهید و نوزده نفر دیگر مجروح شدند.

 بیش از 3 سال است که از بحران بین المللی سوریه که از سوی کشورهای غربی - عربی تحمیل شده می گذرد. این بحران موجب شده که حدود 7 میلیون نفر از شهروندان بی گناه سوری به شهرهای امن و خارج از کشور سوریه پناه ببرند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها