برگ برنده روسیه در برابر اوکراین و غرب

چهارشنبه 6 فروردين 1393 - 21:53

کی‌یف، العالم – تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: تحریم‌های غرب علیه روسیه با هدف تاثیرگذاری براقتصاد این کشور، برای مسئولان روس قابل پیش‌بینی بود.

"ولید عطیه" روز چهارشنبه درگفت وگو با شبکه خبری العالم، افزود: روسیه زمانی که تصمیم به الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خود گرفت، مطمئن بود که غرب تحریم ها و مجازات هایی را با هدف تاثیرگذاری بر اقتصاد این کشور اعمال می کند و منتظرتحریم هایی بود که ممکن است بر غرب نیز تاثیر منفی بگذارد.

عطیه با بیان اینکه میان روسیه با آمریکا و اروپا جنگ رسانه ای درگرفته است، بیان داشت: درحال حاضر اوضاع داخلی اوکراین به سمت آرام شدن پیش می رود و تنش های رسانه ای به ویژه میان اوکراین و روسیه درحال کم شدن است و چنانکه مشاهده می شود، دو طرف درخصوص تخلیه مناطق نظامی و انتقال نظامیان اوکراینی از شبه جزیره کریمه به کی یف، گفت وگو و توافق کرده اند.

وی افزود: تنش در این روابط موقتی است و به زودی به پایان می رسد و وقتی که توافق درباره دخالت نکردن در بقیه مناطق داخل اوکراین به ویژه شرق این کشور با روسیه حاصل می شود، این تنش به پایان می رسد و روسیه از آن به عنوان اهرم فشار استفاده می کند و درحالیکه جنگ رسانه ای از سوی غرب تشدید می شود؛ روسیه می تواند بحران را در شرق اوکراین تشدید کند که این وضعیت، خطر تجزیه و تهدید دیگری برای داخل مرزهای اوکراین را به دنبال دارد.

این تحلیل گر سیاسی ادامه داد: با باز شدن کانال های گفت وگو میان روسیه و اوکراین در آینده و با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی، روس ها منطقه شرق اوکراین را در ازای بازگشت آرامش به روابط روسیه و غرب تحت فشار قرار نخواهند داد.

وی افزود: "گینادی گاتیلوف" معاون وزیرامورخارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که قطعنامه صادره در شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت همه پرسی شبه جزیره کریمه، هیچ تاثیری برموضع روسیه نخواهد گذاشت.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها