بهانه‌ای برای سرکوب شدیدتر مخالفان در عربستان

بهانه‌ای برای سرکوب شدیدتر مخالفان در عربستان
پنج‌شنبه 7 فروردين 1393 - 13:26

روزنامه انگلیسی "فایننشال تایمز" در گزارشی تحلیلی درباره اوضاع عربستان تأکید کرد، خاندان حاکم آل‌سعود سرکوب مخالفان داخلی و تعامل خصمانه‌تر با طرف‌های خارجی را شدت بخشیده است.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "رولا خلف" نویسنده این مطلب در فایننشال تایمز تأکید کرد: به محض ممنوع شدن فعالیت اخوان المسلمین در عربستان ، علامت زرد رنگ " رابعه " که نشانه سرکوب طرفداران اخوان المسلمین در میدان رابعه العدویه قاهره است ، در توییتر ناپدید شد زیرا هیچ فردی در عربستان نمی خواهد خود را به خطر بیندازد یا با اتهام حمایت از اخوان المسلمین مواجه شود.
دولت عربستان اعلام کرده است که هر نوع حمایت از اخوان المسلمین جُرم محسوب می شود و فرد خاطی مجازات خواهد شد .
خلف در گزارش خود می نویسد : مسئولان عربستانی نگران بهبود روابط آمریکا با ایران به عنوان رقیب منطقه ای عربستان هستند، ولی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا این هفته در سفر خود به ریاض نگرانی مسئولان عربستانی را رفع خواهد کرد .
خلف به نقل از کارشناسی عربستانی که نام وی را فاش نکرد ، نوشت : عربستان تغییر کرده است و همچون گذشته دیپلماتیک رفتار نمی کند بلکه بیش از پیش شیفته عظمت و قدرت خود است .
خلف می نویسد : با ممنوع شدن فعالیت اخوان المسلمین روابط عربستان با قطر سردتر شده است زیرا قطر از اخوان المسلمین حمایت می کند و قبلاً نیز از دولت محمد مرسی رئیس جمهوری معزول مصر حمایت می کرد و همچون دیگر کشورهای منطقه به مخالفت با اخوان المسلمین برنخاست .
خلف خاطرنشان کرد: شاید سیاست خارجی عربستان مبتنی بر ایجاد صلح و امنیت در منطقه باشد ولی این سیاست احتمالاً نتیجه کاملاً متفاوتی درپی خواهد داشت .

پربیننده ترین خبرها