حمایت بحرینیها از زندانیان سیاسی

حمایت بحرینیها از زندانیان سیاسی
جمعه 8 فروردين 1393 - 07:56

مردم منطقه مرکوبان واقع در جزیره ستره در بحرین در اعتراض به احکام صادره علیه شماری از زندانیان سیاسی در این کشور تظاهرات کردند که با سرکوبگری رژیم آل خلیفه روبرو شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این تظاهرات در اعتراض به صدور احکام زندان 10 تا 15 ساله برای دهها نفر از زندانیان سیاسی و شهروندان بحرینی برگزار شد.

نیروهایی امنیتی رژیم آل خلیفه برای سرکوب تظاهرات، راه های منتهی به بازار مرکزی ستره را با بلوک های سیمانی بستند.

در همین حال، جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین اعلام کرد که نیروهای امنیتی با بستن ورودی اصلی بازار مرکزی ستره با بلوک های سیمانی، از رفت و آمد شهروندان به بازار جلوگیری کردند.

نیروهای امنیتی بحرین در هشتم ماه مارس جاری، ورودی های فرعی جزیره ستره را با ایجاد خاکریز بستند تا شهروندان این منطقه را مجبور کنند که از ایست های بازرسی عبور کنند.

شهروندان بحرینی همچنین با برگزاری تظاهرات در منطقه النویدرات، خواهان قصاص عاملان قتل یک جوان بحرینی به نام "عیسی قمبر" شدند. این جوان بحرینی به دست نیروهای رژیم آل خلیفه به شهادت رسید.

همزمان نیز تظاهرات بحرینیها در مناطق مختلف در اعتراض به برگزاری مسابقات اتومبیل رانی " فرمولا 1 " انجام شد که قرار است ماه آوریل آینده در این کشور برگزار شود. شرکت کنندگان دراین تظاهرات درحالیکه تصاویری از شهدای انقلاب را در دست داشتند، شعارهای انقلابی با مضمون حق تعیین سرنوشت و سرنگونی رژیم آل خلیفه سر می دادند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها