سوریه: رفتار اردوغان احمقانه است

سوریه: رفتار اردوغان احمقانه است
جمعه 8 فروردين 1393 - 15:21

معاون وزیر امورخارجه سوریه رفتار رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه را احمقانه توصیف کرد و حمله ارتش ترکیه به کشورش را واکنشی به موفقیت ارتش سوریه در قطع راه های امدادرسانی به گروههای مسلح تروریست در خاک سوریه دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "فیصل المقداد" در گفت وگو با روزنامه البناء اظهار داشت: دولت رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه، به این دلیل سوریه را آماج حملات خود قرار داده است که ارتش سوریه، به دستاوردهایی چشم گیری دست یافت و توانست راه های امدادرسانی و پشتیبانی از عناصر تروریست در مرزهای سوریه و لبنان را قطع کند.

وی افزود: این حملات، به هیچ وجه در جهت منافع ملی ترکیه نیست و تنها نشان دهنده کینه توزی دولت اردوغان است زیرا این دولت، در طول سال های گذشته در جنگ ضد سوریه دست داشته است و جغرافیای شهرها و مناطق مرزی ترکیه را به پناهگاهی امن برای تروریست هایی تبدیل کرده است که از سراسر دنیا به سوریه اعزام می شوند. تروریست هایی که علنا، تفکراتی مخالف تفکرات ترکیه دارند و ضد امنیت ترکیه و همچنین ارتش و شهروندان ترکیه می اندیشند.

معاون وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد: سوریه، مانند اردوغان از زبان تهدید و ارعاب استفاده نمی کند و تنها به اعلام این نکته اکتفا می کند که رفتار اردوغان و دولت او، دیوانه و احمقانه است و نتیجه ای نظیر نتیجه کارهای دیوانگان و احمق ها در بر خواهند داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها