دستپاچگی سران ترکیه درباره رسوایی جدید

دستپاچگی سران ترکیه درباره رسوایی جدید
جمعه 8 فروردين 1393 - 22:23

پس از انتشار فایل صوتی سران امنیتی و سیاسی ترکیه که حاکی از توطئه این کشور برای اقدام نظامی علیه سوریه است، مقامات ترکیه با دستپاچگی در جستجوی عوامل این افشاگری برآمدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "احمد داود اوغلو" وزیر خارجه ترکیه که بخشی از گفت وگوها در فایل صوتی منتشر شده به وی نسبت داده شده است، از گشوده شدن پرونده ای قضایی در این باره خبر داد و تهدید کرد: هرکاری لازم باشد برای پیدا کردن این "متجاوزان به امنیت ملی" انجام خواهد داد.

در پی انتشار این فایل صوتی و تنها بعد از یک هفته از فیلترینگ پایگاه اجتماعی توییتر، دولت ترکیه روز پنجشنبه دستور داد فورا سایت یوتیوب نیز به منظور عدم دسترسی مردم به فایل مورد نظر فیلتر شود.

روزنامه های ترکیه نوشتند: فایل صوتی مربوط به یک نشست محرمانه در روز 13 مارس در وزارت خارجه است که با حضور هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات ترکیه و فریدون شنرلی اوغلو معاون وی و نیز یک افسر بلندپایه تشکیل شده است.

داوود اوغلو روز جمعه تصریح کرد: اتاقی که جلسه در آن تشکیل شد، مجهز یه دستگاههای ایجاد پارازیت بود، از این رو عملیات نفوذ به گفت وگوهای انجام شده در این اتاق، باید یک حمله نظامی به شمار آورد.

وی در یک گفت وگوی تلویزیونی با لحن تهدید آمیز گفت: "همه چیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت و از همه بازجویی خواهد شد".

اوغلو همچنین از بازرسی دقیق دفتر خودش به منظور کشف میکروفن های احتمالی خبر داد.

عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه نیز در گفت و گو با مطبوعات تاکید کرد: "این اقدام به منزله جاسوسی و تهدید امنیت ملی است، و ما هر کاری لازم باشد برای یافتن عوامل این اقدام انجام خواهیم داد".

در فایل صوتی مذکور چهار تن از مسئولان بلندپایه از جمله داود اوغلو و هاکان فیدان طرح اجرای عملیاتی نظامی از خاک سوریه به ترکیه را به منظور توجیه دخالت نظامی ترکیه در این کشور در مرحله بعدی، بررسی می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها