نگرانی سوریه از دخالت نظامی ترکیه

نگرانی سوریه از دخالت نظامی ترکیه
شنبه 9 فروردين 1393 - 09:40

العالم - نماینده سوریه در سازمان ملل متحد گفت: دولت ترکیه با حمایت از گروه‌های تروریستی در شهر مرزی کسب و دیگر مناطق، در امور داخلی سوریه دخالت می کند.

بشار جعفری  در گفت وگو با خبرنگاران در نیویورک افزود: ما نگران دخالت نظامی در سوریه هستیم؛ دبیرخانه شورای امنیت و برخی از اعضای آن نمی خواهند حقیقت را درباره سوریه بشنوند و برخی از آنها به طور گسترده در تشدید تروریسم در سوریه دست دارند، آن هم در حالی که بعد از گذشت سه سال از بحران سوریه، حقایق برای همگان روشن شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در گزارش اخیر سازمان دیده بان حقوق بشر درباره سوریه به کشتارهای گروه های تروریستی در شهر درعا اشاره ای نشده است.

جعفری با اشاره به ادامه جنایات تروریست ها در سوریه که از سوی کشورهای غربی - عربی حمایت می شوند، افزود: تروریست ها در طول هفته گذشته کانتینرهای حاوی مواد شیمیایی را (در حال خروج از سوریه بود) در بندر لاذقیقه با خمپاره هدف قرار دادند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: تروریست ها از زمان آغاز برچیدن زرادخانه شیمیایی سوریه، کاروان های انتقال سلاح های شیمیایی را پنج بار هدف قرار داده اند.

وی افزود: این اولین باری نیست، ولی ما این بار زنگ خطر را به صدا در می آوریم، زیرا گلوله های خمپاره ترکیه حتی به کانتینرهای سلاح های شیمیایی هنگام بارگیری در کشتی ها در بندر لاذقیه اصابت کرده است.

 جعفری گفت: من این موضوع را به اطلاع اعضای شورای امنیت و بان کی مون دبیرکل و دستیارانش یان الیاسون و جفری فیلتمن و همچنین آنجلا کین مسئول عالی پرونده برچیدن سلاح های شیمیایی اطلاع داده ام.

نماینده سوریه تصریح کرد: دولت سوریه نوار ویدئویی در اختیار دارد که ثابت می کند تروریست ها این حمله را انجام داده اند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها