کفشی برای کشف مین‌ها +عکس

کفشی برای کشف مین‌ها +عکس
شنبه 9 فروردين 1393 - 13:37

وجود مین‌های کاشته‌شده در زمین، در کشورهایی که درگیر جنگ‌های طولانی بوده‌اند، خطری است که جان مردم را در مناطق مختلف به ویژه نزدیک مرزها تهدید می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، به تازگی کفشی برای پی بردن به وجود معدن و مین‌های زیر زمین طراحی شده است. با این کفش سربازان می‌توانند یک پیاده‌روی طولانی و بدون درد داشته باشند. این کفش صرفه‌جویی بیشتری نسبت به دیگر ابزار کشف مین دارد.

این کفش برای مناطقی که به مین‌گذاری مشکوک هستند، بسیار مفید است و با علائم هشداردهنده می‌تواند زندگی افراد زیادی را نجات دهد.

برخی کشورها از جمله کشور خودمان با مشکل مین‌های زیر زمینی مواجه هستند. این مین‌ها در کشورهایی که مورد حمله دشمن قرار گرفته یا درگیر جنگ طولانی بوده‌اند، در اطراف مدارس، خانه‌ها و مناطق دیگر کارگذاری شده‌اند.

 

 

 

 

 

 

 

کار پاکسازی مین ها بسیار خطرناک است و نیاز به تجهیزات ویژه‌ای دارد، به طوری که ممکن است در بهترین شرایط چندین دهه طول بکشد. سربازان تیم‌های خنثی سازی مین، کشاورزان و کل مردم به ویژه در مناطق مرزی، روزانه در معرض کشته شدن و معلولیت بر اثر انفجار مین هستند.

کفش مین یاب از یک ماده رسانا ساخته شده و یک سیم‌پیچ مسطح در آن وجود دارد که با تولید میدان مغناطیسی به تشخیص مین کمک می‌‌کنند. این کفش در فرانسه و سوئیس در حال تولید است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها