اوباما: توان حمله به سوریه را نداشتیم

اوباما: توان حمله به سوریه را نداشتیم
شنبه 9 فروردين 1393 - 14:04

رئیس‌جمهور آمریکا با دفاع از تصمیم خود مبنی بر عدم حمله نظامی به سوریه، تاکید کرد که توان نظامیان آمریکایی محدود است و پس از ده سال جنگ، اجرای چنین تصمیمی دشوار بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا دیروز (جمعه) پیش از سفر به عربستان سعودی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی CBS در رم با اذعان به ناتوانی از دخالت نظامی در سوریه اظهار داشت: به نظر من نباید به این مساله اعتقاد داشته باشیم که با حمله به سوریه می‌توانستیم مانع از رخدادهای کنونی در این کشور شویم و این حمله به رنج‌ها در سوریه پایان نمی‌داد.

وی با بیان اینکه پس از 10 سال جنگ، توانایی‌های آمریکا حد و مرزی دارد، تاکید کرد: حمله نظامی به سوریه جز اینکه ارتش آمریکا را وارد مداخله نظامی بلند مدتی در این کشور کند، نتایج بیشتری به بار نمی‌آورد.

اوباما تصریح کرد: مسائلی همچون توان نظامیان ما که به خدمت مشغول هستند و خانواده‌های آنان و هزینه‌های مشارکت آن‌ها در جنگ و احتمال اینکه حمله به سوریه برای 10 سال دیگر به طول بینجامد، همه این مسائل باعث شد تا آمریکا اجرای تصمیم خود برای حمله به سوریه را دشوار ببیند.

وی خاطرنشان کرد: حتی در صورتی که سناریوی مداخله نظامی در سوریه اجرایی می‌شد، مطمئن نبودیم که شرایط بسیار بهتر شود.

پربیننده ترین خبرها