انتقاد روسیه از گزارش ضد سوری شورای حقوق‌بشر

انتقاد روسیه از گزارش ضد سوری شورای حقوق‌بشر
شنبه 9 فروردين 1393 - 18:37

العالم - وزارت امور خارجه روسیه گزارش بیست وپنجمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره سوریه را "جانبدارانه" نامید و آن را با گزارش اخیر کمیسیون مستقل تحقیق درباره سوریه، در تعارض دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شورای حقوق بشر سازمان ملل در نشست روز گذشته خود (جمعه) طی قطعنامه ای، مسئولان سوری و شبه نظامیان وابسته به آن ها را به ارتکاب اقدامات علیه غیرنظامیان متهم کرد.

 شورای حقوق بشر سازمان ملل در این قطعنامه ضمن ابراز نگرانی از گسترش افراط گرایی و تحرکات گروه های تندرو، اشکال مختلف اقدامات خشونت بار علیه افراد وابسته به گروه های نژادی یا دینی در سوریه را محکوم کرد و از همه طرف ها خواست که به طور کامل به قوانین بین المللی احترام بگذارند.

به نوشته روسیا الیوم، در این قطعنامه که با مخالفت شدید روسیه و برخی کشورهای دیگر مواجه شد، مسئولان سوری به "گرسنه نگاه داشتن غیرنظامیان" به عنوان شیوه ای از شیوه های جنگ و محاصره غیرنظامیان و نیز ارتکاب اشکال مختلف اقدامات خشونت بار علیه فعالان در زمینه های انسانی متهم شده اند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل در این قطعنامه از صدور گزارش هایی مبنی براینکه هزاران نفر از زندانیان در زندان های دولتی سوریه بر اثر شکنجه و گرسنگی جان باخته اند، اظهار نگرانی کرده و مسئولان سوری را به علت ارتکاب این اقدامات محکوم نمود و همچنین آزادی همه کسانی را که به موجب این قطعنامه، به شیوه ظالمانه بازداشت شده اند، از جمله کودکان، خواستار شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها