بازگشایی سه روزه گذرگاه رفح پس از پنجاه روز

بازگشایی سه روزه گذرگاه رفح پس از پنجاه روز
شنبه 9 فروردين 1393 - 20:21

العالم - دولت مصر، امروز شنبه، گذرگاه مرزي رفح ميان مصر و غزه را براي عبور برخی افراد داراي مشكلات و موارد خاص، به مدت سه روز بازگشايي كرد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، اين گذرگاه، كه تنها راه ارتباطي غزه با جهان خارج به شمار مي رود، از 49 روز پيش تاكنون به روي فلسطيني هاي غزه بسته شده بود؛ نخستين اتوبوس حامل مسافران فلسطيني به سوي مصر، ساعت 10 صبح امروز، غزه را ترك كرد.

"ماهر ابوصبحه" رئيس واحد گذرگاه ها در دولت فلسطين در غزه، اظهار داشت: مسئولان مصري، گذرگاه رفح را استثنائا از دو سوي مرز گشودند.

ابوصبحه به خبرگزاري آناتولی گفت: مسئولان مصري به ما ابلاغ كردند كه بازگشایی گذرگاه رفح، تنها سه روز ادامه خواهد داشت و گشايش آن فقط براي عبور افراد نيازمند و وضعيت هاي خاص، است.

وي همچنين به خبرگزاري فرانسه اعلام كرد كه در مدت 50 روز بسته ماندن گذرگاه رفح، دستكم شش هزار نفر از ثبت نام كنندگان براي عبور از این گذرگاه، وضعيتي اورژانسي داشته اند و اين در حالي است كه دستكم 10 هزار فلسطيني ناچار به سفر هستند.

ابوصبحه سپس از مسئولان مصري خواست تا این گذرگاه را به صورت دائمي باز كنند زيرا بازگشایی آن به صورت موقت تنها بخش ناچيزي از بحران مردم غزه را حل مي كند.

وي افزود: در حال حاضر، نام 800 نفر را كه به شدت نيازمند سفر هستند به مصري ها اعلام كرده ايم كه اميدواريم با سفر آنها موافقت شود.

در اين ميان، صدها تن از فلسطینی ها در سالني نزديك به گذرگاه رفح منتظر سفر هستند و صدها نفر ديگر نيز در خارج از این گذرگاه در انتظار سفر می باشند.

فهرست مسافراني كه اجازه عبور به آن ها داده شده را غالبا افراد بيمار تشكيل مي دهد.

گذرگاه رفح، از زمان بركناري محمد مرسي، رئيس جمهور سابق مصر، به روي مردم غزه بسته شد.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها