روز زمین در فلسطین نشانه چیست ؟

روز زمین در فلسطین نشانه چیست ؟
يکشنبه 10 فروردين 1393 - 13:18

شهروندان فلسطینی 30 مارس هر سال، روز زمين را گرامی می دارند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایتهای خبری فلسطینی پیش بینی کردند که راهپیمایی روز زمین امروز (یکشنبه) در شهرهای فلسطینی و اردوگاههای خارج از فلسطین برای گرامیداشت این روز برگزار شود.
درهمین راستا، گروهی از جوانان فلسطینی دانشگاه‌های الخلیل و القدس از منطقه یطا در جنوب شهر الخلیل دیدن کرده و در زمین‌هایی که در معرض خطر مصادره از سوی رژیم صهیونیستی قرار دارد، درختکاری کردند.
کمیته عالی پیگیری شهروندان عرب در اراضی اشغالی 1948 میلادی با صدور بیانیه ای خواستار گسترده ترین وحدت ملی در بین فلسطینی ها در این روز از طریق اعتصاب عمومی نهادهای محلی، مدارس و مراکز آموزشی و مشارکت فعال در همه مراسم مربوط به این روز با در دست داشتن پرچم های فلسطین شد.
نیروهای رژیم صهیونیستی دیروز تظاهرات شماری از شهروندان فلسطینی در شهر اشغالی قدس برای گرامیداشت روز زمین را سرکوب کردند.
برخی منابع محلی از اقدام نیروهای اشغالگر قدس در بازداشت دستکم هفت جوان و زخمی شدن 15 نفر دیگر در درگیری‌های خیابان صلاح الدین در شهر اشغالی قدس خبر داد.
نیروهای رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن جوانان فلسطینی از گلوله جنگی و گازهای اشک آور استفاده کردند.
شرکت کنندگان در این راهپیمایی سیاست شهرک سازی رژیم صهیونیستی و مصادره اراضی فلسطینی را محکوم کرده و با حمل پلاکاردهایی خواهان پایان اشغالگری شدند.
فلسطینی ها در 30 مارس هر سال روز زمین را گرامی می دارند. این مراسم از سال 1976 میلادی آغاز شد. در این تاریخ  مسئولان رژیم اشغالگران هزاران هکتار از اراضی خصوصی و مشاع شهروندان فلسطینی را مصادره کردند.
درپی این اقدام، فلسطینی ها اعتصاب فراگیر اعلام کردند و برای اولین بار بعد از اشغال سرزمینشان در سال 1948 میلادی، مسئولان این رژیم را به چالش کشیدند.
رژیم صهیونیستی به این اعتراض فلسطینیها  به صورت نظامی و با خشونت پاسخ داد، به گونه ای که نیروهای این رژیم با حمایت تانک ها و خودروهای زرهی به روستاهای فلسطینی وارد شده و شماری از شهروندان بی گناه را به شهادت رساندند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها