چرا آزادی گروه چهارم اسرای فلسطینی به تأخیر افتاد ؟

يکشنبه 10 فروردين 1393 - 17:51

رام الله – العالم- تشکیلات خودگردان در رام الله اعلام کرد که برای آزادی چهارمین گروه از اسرای فلسطینی، همچنان با طرف آمریکایی در تماس است. این درحالی است که رژیم صهیونیستی قصد دارد این موضوع را به ادامه مذاکرات پیوند دهد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، خبرنگار شبکه العالم از رام الله گزارش داد، با وجود تلاشهای تشکیلات خودگردان، مانع تراشی های تل آویو از آزادی گروه چهارم اسرای فلسطینی از زندانهای این رژیم جلوگیری کرد.
قرار بود بر اساس توافق تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی که با نظارت آمریکا انجام شده بود، 104 اسیر فلسطینی که قبل از سال 1994 به زندانهای رژیم صهیونیستی افتاده بودند آزاد شوند. در مقابل تشکیلات خودگردان از این رژیم به دلیل ارتکاب جنایت ضد فلسطینی‌ها در سازمانهای بین المللی و دادگاه‌های‌های جنایات جنگی صرف نظر می‌کند. اما این بار رژیم صهیونیستی از رها کردن گروه چهارم اسرای فلسطینی خودداری می کند.
"عیسی قراقع" وزیر اسرا و آزادگان فلسطینی به خبرنگار العالم گفت: این توافق هیچ ارتباطی به چارچوب مذاکرات ندارد، و تأخیر و یا پیشرفت مذاکرات، نباید تأثیری در آن داشته باشد؛ به همین دلیل طی 3 دفعه گذشته اسرای فلسطینی بدون توجه به مذاکرات و توافقهای سیاسی، آزاد شدند.
مخالفت رژیم صهیونیستی با آزادی گروه چهارم از اسرا، با اعتراض و خشم فلسطینی ها و گروه های مختلف مواجه شده است.
در همین راستا، گروه‌های فلسطینی از تشکیلات خودگردان خواستند فورا به سازمانهای بین المللی مراجعه کند و با عضویت در آنها پیگرد سران رژیم اشغالگر را در دادگاه های جنگی خواستار شود.
"رمزی رباح" عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین به شبکه العالم گفت: کابینه نتانیاهو به دلیل اینکه با هیچگونه فشاری مواجه نیست، به کمترین مطالبات فلسطینی‌ها توجهی ندارد.
"احمد عساف" سخنگوی جنبش فتح هم در مصاحبه با العالم اظهار داشت: اگر اسرا آزاد شوند و توافقنامه اجرا شود، ما به مذاکرات ادامه می‌دهیم؛ و در غیر این صورت ما پیام خود را به جامعه جهانی و سازمان ملل متحد و طرفهای ذیربط اعلام کردیم. ما گزینه‌هایی داریم، و از آنها استفاده خواهیم کرد.

پربیننده ترین خبرها