انتخابات ترکیه 8 کشته برجا گذاشت

انتخابات ترکیه 8 کشته برجا گذاشت
دوشنبه 11 فروردين 1393 - 08:59

درگیری میان طرفداران احزاب رقیب در انتخابات شهرداری ها، مجالس محلی و شوراهای شهر (انتخابات محلی) در ترکیه به کشته شدن 8 نفر منجر شد.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دست کم ۸ نفر در جریان درگیری های بین طرفداران احزاب رقیب در انتخابات محلی ترکیه کشته شدند.

به نوشته حریت دیلی نیوز، نیروهای امنیتی ترکیه اعلام کردند در جریان رقابت های انتخاباتی، درگیری مسلحانه بین اعضای دو خانواده در روستایی در جنوب شرقی استان شانلی اورفا ۶ نفر کشته شدند.
در بخش دیگری از همین روستا نیز درگیری منجر به زخمی شدن چندین تن شد. همچنین در استان حاتای که هم مرز با سوریه است درگیری بین طرفداران دو نامزد منجر به مرگ دو تن شد.
مردم ترکیه از صبح روز یکشنبه (10 فروردین ماه 1393) برای انتخاب شهرداران و مجالس محلی و شوراهای شهر به پای صندوقهای رای رفتند. نتایج غیر رسمی از پیروزی حزب حاکم عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، حکایت دارد اما نتیجه رسمی این انتخابات تا کنون اعلام نشده است.

رسانه‌های ترکیه از پیشتازی حزب عدالت و توسعه خبر داده‌ و برآورد کرده‌اند که این حزب حدود ۴۸ درصد آرا را کسب کرده باشد همچنین گفته می شود که حزب جمهوری خواه خلق ترکیه، بزرگ‌ترین حزب رقیب، حدود ۲۷ درصد آرا را به دست آورده است.

بسیاری از ناظران، انتخابات روز یکشبنه را نوعی همه پرسی درباره محبوبیت رجب طیب اردوغان توصیف کرده‌اند که نخستین رای گیری بعد از اعتراضات گسترده خیابانی ژوئن (تیر) گذشته علیه دولت اردوغان بود.

قرار است که در ماه اوت امسال در ترکیه انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود و این موضوع، اهمیت نتیجه انتخابات محلی را بیشتر می‌کند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها