رهبر یهودیان اوکراین، رئیس‌جمهور می‌شود؟

رهبر یهودیان اوکراین، رئیس‌جمهور می‌شود؟
دوشنبه 11 فروردين 1393 - 12:28

رهبر اقلیت یهودی اوکراین، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "وادیم رابینویچ"، تاجر مشهور و رئیس کنگره یهودیان اوکراین، با تکمیل مدارک مربوط به ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری، برای تصدی این پست نامزد شده است.

به نوشته روزنامه صهیونیستی معاریو، رابینویچ پس از ثبت نام تاکید کرد: می خواهم بر خرافاتی که معتقد است اوکراین یک کشور "سامی" نیست، پایان دهم و مطمئنم که انتخاب کنندگان، به من رأی خواهند داد و کسی جز من را انتخاب نخواهند کرد.

وی افزود: من بیشترین شانس را برای برنده شدن در انتخابات دارم، چرا که اوکراین در این مرحله، سخت نیازمند وحدت است و من هم هدفی جز کمک به دولت ندارم.

در همین حال، روابط عمومی کمیسیون مرکزی انتخاباتی اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد تا کنون هفت نفر به طور رسمی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور نامزد شده‌اند.

بنابر اعلام روابط عمومی کمیسیون مرکزی انتخاباتی اوکراین، والری کانفالیوک (Valery Konovalyuk) یکی از نمایندگان پیشین پارلمان و ولادیمیر سارانف مدیر عامل شرکت «اینتراگرو اکسپورت» نیز برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شدند.

یوری بویکو و سرگئی تیگیپکو معاونان پیشین نخست وزیر اوکراین، میخائیل دوبکین فرماندار پیشین منطقه خارکف، ژنرال رنات کوزمین معاون پیشین دادستان کل اوکراین، دیگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اوکراین هستند.

کمیسیون مرکزی انتخاباتی اوکراین همچنین مدارک دو نفر دیگر به نام‌های واسیلی کویبیدا -رهبر جنبش خلق اوکراین- و واسیلی توشکو را دریافت کردند که احتمالا به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری معرفی خواهند شد.

انتخابات ریاست جمهوری اوکراین قرار است در تاریخ 25 ماه مه سال 2014  (5 اردیبهشت 93) برگزار شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها