نظر مقام آمریکایی درباره علت حادثه هواپیمای مالزی

نظر مقام آمریکایی درباره علت حادثه هواپیمای مالزی
دوشنبه 11 فروردين 1393 - 13:53

رئیس کمیسیون اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا تاکید کرد که سرویس اطلاعاتی کشورش تاکنون مدارکی دالّ بر دست داشتن تروریست‌ها در ناپدید شدن هواپیمای مالزیایی نیافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، در حالی که مقامات آمریکایی احتمال تروریستی بودن حادثه هواپیمای مالزیایی را نفی می کنند، نخست وزیر استرالیا اعلام کرد که گروه های امداد و نجات فعال در جنوب اقیانوس آرام تا یافتن نشانه‌هایی از هواپیمای ناپدیدشده مالزی به فعالیت خود ادامه خواهند داد و این جستجو، سقف زمانی معینی ندارد.

تونی آبوت امروز (دوشنبه) در کنفرانسی خبری در شهر "پـِرت" در جنوب غرب استرالیا گفت: ما در شرایط بسیار سختی کار می کنیم و عملیات جستجو در محدوده وسیعی براساس اطلاعات بسیار کم همچنان ادامه دارد و ما ادامه دادن به عملیات جستجو را وظیفه خود در قبال خانواده های 239 سرنشین هواپیمای مالزیایی ناپدید شده می دانیم.

با این حال آبوت از احتمال کاهش تعداد نیروهای امداد و نجات و کشتی ها و هواپیماهای مشارکت کننده در عملیات جستجو در صورت دست نیافتن به نتایجی قابل توجه خبر داد.
آبوت گفت: اگر معمای ناپدید شدن هواپیمای مالزیایی جوابی داشته باشد، ما آن جواب را پیدا خواهیم کرد.

عملیات جستجو در منطقه ای که هزار و 800 کیلومتر از سواحل غربی استرالیا فاصله دارد، اجراء می شود. این منطقه براساس بررسی تماس هواپیما با ماهواره ها طی 7 ساعت پس از ناپدیدشدن مشخص شده است. اطلاعات موجود نشان می دهد که هواپیمای کوالالامپور به پکن یک ساعت پس از بلند شدن از باند مسیر خود را تغییر داد و یک فرد دستگاه های ارتباطی آن را قطع کرد.

مسئولان مالزی اعلام کرده اند که هواپیما احتمالا در جنوب اقیانوس آرام سقوط کرده است. عملیات جستجو با مشارکت 10 هواپیما و 10 کشتی همچنان ادامه دارد، ولی هنوز نتایجی به دست نیامده است. گروه های امداد و نجات در چند روز گذشته اشیائی را که ماهواره ها صد کرده بودند، یافتند ولی این اشیاء هیچ ارتباطی با هواپیما ندارد.

این در حالی است که "دایِن فاینستاین" رئیس کمیسیون اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا در مصاحبه ای تلویزیونی گفته است که سرویس اطلاعاتی کشورش تاکنون مدارکی دالّ بر دست داشتن تروریست ها در حادثه هواپیمای مالزیایی نیافته است.

فاینستاین افزود: عملیات جستجو به علت نبود دلایل مطمئن برای تعیین مسیر هواپیما، بسیار سخت است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها