بازداشت 3 عربستانی به دلیل انتقاد از آل‌سعود در یوتیوب

بازداشت 3 عربستانی به دلیل انتقاد از آل‌سعود در یوتیوب
دوشنبه 11 فروردين 1393 - 16:55

منابع حقوقی اعلام کردند، نیروهای امنیتی عربستان روز شنبه (9 فروردین 93) سه شهروند را به اتهام انتقاد از نظام حاکم آل سعود بازداشت کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این منابع خاطرنشان کردند که این سه شهروند عربستانی در یوتیوب وضعیت معیشتی مردم عربستان را نامناسب توصیف کرده و خواستار مبارزه با فساد در این کشور شده بودند و یکی از آنها تهدید کرده بود که اگر مسوولان برای بهبود اوضاع مردم تلاش نکنند، متوسل به خشونت خواهد شد.

یکی از این سه نفر به نام عبدالعزیز محمد الدوسری در یوتیوب خطاب به عبدالله بن عبدالعزیز، شاه عربستان می گوید : حقوق من کم است و نَه خانه ای دارم و نَه ماشینی.

الدوسری سپس با صدای بلند می گوید : حق ما را بدهید . ما گدایی نمی کنیم بلکه حق خود را مطالبه می کنیم.

الدوسری تهدید می کند که اگر مسوولان عربستان به مطالبات وی توجه نکنند ، مواد منفجره به خود خواهد بست و آن را منفجر خواهد کرد.

شهروندی دیگر به نام عبدالله الغامدی از کم بودن حقوق خود ابراز نارضایتی و اعلام می کند که فساد در عربستان گسترش یافته است.

الغامدی می افزاید: آیا پسندیده است که گروهی فاسد در عربستان، قدرت و ثروت را به انحصار خود دربیاورند و بقیه مردم از گرسنگی به خود بپیچند؟
الغامدی در ادامه از مردم عربستان می خواهد که اعتراضات خود را آغاز کنند.

شهروندی دیگر به نام سعود الحربی از پادشاه عربستان می خواهد که مذاکرات ملی را برای بررسی مشکلات کشور برگزار کند.

الحربی می گوید: نظام حاکم مرکزی را به نام مرکز گفتگوها تشکیل داده است و مسوولان عربستانی با یهودیان و مسیحیان مذاکره می کنند ولی با مردم عربستان مذاکره نمی کنند.

الحربی خطاب به مسوولان عربستان می گوید: چرا به مردم ظلم می کنید؟

تاکنون خبر رسمی درباره بازداشت این سه شهروند عربستانی منتشر نشده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها