پیروزی کمرنگ حزب اردوغان در انتخابات ترکیه+ویدیو

دوشنبه 11 فروردين 1393 - 18:34

حزب عدالت و توسعه در رقابتی نفس گیر، سرانجام با اختلاف یک درصد توانست در پایتخت ترکیه از حزب جمهوری خواه خلق، رقیب خود در انتخابات پیش بیفتد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم از ترکیه، شمارش آرای 92 درصد از آرای ریخته شده به صندوق های انتخابات شهرداری ها به پایان رسیده است و به این ترتیب، آرای شمارش نشده، نخواهد توانست تغییری در نتیجه نهایی به وجود آورد.

خبرنگار العالم گزارش داد که حزب عدالت و توسعه، در این رقابت انتخاباتی، توانست تنها 45 درصد از آرا را از آن خود کند. در این میان، حزب جمهوری خواه خلق با اختلافی 20 درصدی، در جایگاه دوم قرار گرفت. حزب قومی نیز توانست 15 درصد از آرا را کسب کند و در این میان، آرای ریخته شده به نفع حزب کُردی "صلح و دموکراسی" تنها به 4 درصد رسید و آرای ناچیزِ باقی مانده، سهم احزاب کوچک بود.

بر پایه این گزارش، رقابت در شهرهای بزرگ، به ویژه آنکارا، بسیار تنگاتنگ و نفس گیر بود به طوری که حزب عدالت و توسعه، تنها با اختلاف یک درصد توانست از رقیب، پیش بیفتد و در ازمیر نیز متحمل شکست شد و جایگاه نخست را به حزب جمهوری خواه خلق که حدود 50 درصد آرا را کسب کرده بود، واگذار کرد.

31-11:36
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها