جنجال درباره حمایت وزیر کویتی از تروریست‌ها در سوریه

جنجال درباره حمایت وزیر کویتی از تروریست‌ها در سوریه
سه شنبه 12 فروردين 1393 - 17:48

دولت کویت از اتهامات معاون وزیر خزانه داری امریکا علیه وزیر دادگستری و اوقاف این کشور مبنی بر حمایت وی از گروههای مسلح در سوریه ابراز ناخرسندی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به دنبال انتقاد "دیوید کوهن" معاون وزیر خزانه داری امریکا از "نایف العجمی" وزیر دادگستری و اوقاف کویت مبنی بر حمایت از گروههای مسلح در سوریه، کابینه کویت از این موضع مقام امریکایی ابراز ناخرسندی کرد.
پایگاه "رأی الیوم" در این باره نوشت: کابینه کویت پس از نشست دیشب خود به ریاست شیخ جابر المبارک الحمد الصباح نخست وزیر آن کشور با صدور بیانیه ای، اتهامات مقام امریکایی علیه نایف العجمی را به عنوان بی احترامی به وزیر دادگستری و اوقاف کویت دانست و بر اعتماد خود به العجمی و موضع اصولی کویت در زمینه مخالفت با انواع مختلف تروریسم تأکید کرد.
در بیانیه کابینه کویت آمده است: نایف العجمی در نشست شب گذشته کابینه درباره این جزئیات پشت پرده این اتهامات توضیحاتی ارائه و بر بی اساس بودن آنها تأکید کرد.
العجمی همه اقدامات خود را در راستای تلاش های علنی دولت و ملت کویت در زمینه اقدامات انسانی و دینی و ارائه کمک به همه نیازمندان دانست.
کابینه کویت در بیانیه خود با تأکید بر اعتماد به وزیر دادگستری و اوقاف آن کشور، بر موضع خود مبنی بر مخالفت با انواع اقدامات تروریستی، تلاش جدی و صادقانه برای مقابله با تروریسم و خشکاندن منابع آن و همکاری با سایر کشورهای دوست و برادر و نهادها و سازمان های بین المللی در این باره تأکید کرد.
دیوید کوهن معاون وزیر خزانه داری امریکا در یک سخنرانی درباره منابع مالی تروریسم، گفته بود: کویت به یکی از مراکز جمع کمک ها برای گروههای تروریستی در سوریه تبدیل شده است. وی از دولت کویت خواسته بود برای پایان ارسال کمک های مالی به تروریست ها، تلاش بیشتری به کار گیرد.
کوهن همچنین با وجود امیدبخش دانستن مذاکرات اخیر با دولت کویت، اظهار داشته بود: معرفی نایف العجمی که دارای دیرینه ای در زمینه حمایت از گروههای مسلح در سوریه است، به عنوان وزیر دادگستری و اوقاف کویت، گامی در مسیر اشتباه به شمار می آید.
خاطرنشان می شود نایف العجمی، پس از ترمیم کابینه کویت در ژانویه گذشته به عنوان وزیر دادگستری و اوقاف کویت معرفی شد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها