چرا جان کری با محمود عباس دیدار نکرد ؟

چرا جان کری با محمود عباس دیدار نکرد ؟
سه شنبه 12 فروردين 1393 - 17:54

وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بدون آنکه دیداری با رئیس تشکیلات خودگردان داشته باشد، اراضی اشغالی فلسطین را ترک کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "جان کری" شامگاه دوشنبه در یک دیدار ناگهانی برای احیای روند سازش وارد منطقه شده است، صبح امروز برای دومین بار در 24 ساعت با بنیامین نتانیاهو دیدار کرد.

روزنامه صهیونیستی "هاآرتس" نوشت: جان کری، پس از این دیدار، به سرعت به سوی فرودگاه عزیمت و از دیدار با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خودداری کرد.
روزنامه مذکور به جزئیات این دیدار اشاره ای نکرد.
از سوی دیگر یک مسئول فلسطینی که خواست نامش فاش نشود اظهار داشت: جان کری شب گذشته تا ساعاتی پس از نیمه شب با یک هیأت فلسطینی از جمله صائب عریقات مذاکره کننده ارشد فلسطینی و ماجد فرج رئیس دستگاه اطلاعاتی تشکیلات خودگردان در بیت المقدس غربی دیدار کرد.
این مسئول فلسطینی گفت: قرار بود کری برای دیدار با محمود عباس وارد رام الله شود. اما به علت طولانی شدن نشست وی با نتانیاهو، دیدار با عباس ممکن نشد. از این رو، یک هیأت فلسطینی برای دیدار با کری به بیت المقدس غربی عزیمت کرد.
وی به جزئیاتی درباره نتایج این دیدار اشاره ای نکرد.
براساس گزارش ها، به رغم تلاش های كری براي نجات روند مذاكرات سازش ميان رژيم صهيونيستی و تشكيلات خودگردان در رام الله، تاكنون نشانه ای مبنی بر كوچك ترين پيشرفت در بن بست ايجاد شده، مشاهده نمي شود.
 

پربیننده ترین خبرها