تداوم شکنجه زندانیان بحرینی به دستور آل خلیفه

تداوم شکنجه زندانیان بحرینی به دستور آل خلیفه
پنج‌شنبه 14 فروردين 1393 - 11:32

العالم - جمعیت وفاق ملی بحرین اعلام کرد: شکنجه فعالان سیاسی در داخل و خارج زندان های این کشورهمچنان ادامه دارد و برخی از زندانیان سیاسی تحت شکنجه مجبور می شوند به "کارهای نکرده " اعتراف کنند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، جمعیت وفاق ملی بحرین خاطرنشان کرد: دستور شکنجه زندانیان سیاسی از سوی مسوولان رژیم حاکم آل خلیفه صادر می شود و جلادان رژیم با شکنجه ، زندانیان سیاسی را مجبور به اعتراف به کارهای نکرده می کنند.

این جمعیت افزود: هدف رژیم بحرین از گرفتن چنین اعترافات باطل و بی اعتبار سوء استفاده از آن برای بدنام کردن فعالیت های مسالمت آمیز مردمی و تخریب وجهه شخصیت ها و جمعیت های سیاسی است.

وفاق ملی اعلام کرد: رژیم حاکم مانع ورود " خوان مِندِز " گزارشگر ویژه شکنجه سازمان ملل متحد به بحرین می شود تا جرایم و جنایاتی را که عواملش در زندان ها و شکنجه گاه ها مرتکب می شوند ، پنهان کند.

این گروه سیاسی مخالف بحرین اعلام کرد: 157 مورد شکنجه در سال 2013 گزارش شد که 118 مورد آن در زندان ها و 39 مورد بقیه نیز در خارج زندان ها بود و در 2 ماه اول سال 2014 نیز 20 مورد شکنجه گزارش شده است .

وفاق ملی افزود: با وجود تأکید سازمان های حقوقی بین المللی بر شکنجه زندانیان سیاسی در بحرین، وجود شاهدانی در این خصوص و اذعان کمیته حقیقت یاب بحرین به شکنجه زندانیان، متأسفانه دستگاه های امنیتی بحرین همچنان به شکنجه زندانیان ادامه می دهند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو روز 10 مارس 2014 تداوم شکنجه زندانیان سیاسی را تأیید کرده است و از رژیم آل خلیفه خواسته که هر چه زودتر به خوان مندز اجازه ملاقات با زندانیان سیاس را بدهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها