وزیر امور خارجه ارمنستان اعلام کرد:

جنایت در شهر "کسب" سوریه با حمایت اردوغان

جنایت در شهر
پنج‌شنبه 14 فروردين 1393 - 12:10

العالم - وزیر امور خارجه ارمنستان گفت: تجاوزگری گروه های تروریستی در شهر "کسب" سوریه و آواره کردن ساکنان آن، با حمایت آشکار حکومت اردوغان بوده است.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، ادوارد نعلبندیان، وزیر امور خارجه ارمنستان تاکید کرد، گروه های مسلح تروریستی که با تجاوز به شهر "کسب" در حومه لاذقیه، ساکنان ارمنی و سوری آن را آواره کرده اند با پشتیبانی علنی رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه و از مرزهای این کشور به داخل خاک سوریه نفوذ کرده اند.

خبرگزاری روسی ایتارتاس به نقل از نعلبندیان اعلام کرد که " گروه های مسلح تروریستی وابسته به القاعده از مرز ترکیه به شهر کسب نفوذ کردند که این موضوع دلیل روشنی بر حمایت ترکیه از تروریست ها است. وی از ترکیه خواست مانع ورود تروریستها به سوریه و تعدی به شهروندان بیگناه و اموال و دارایی های آنها شود.

وزیر امور خارجه ارمنستان با اشاره به محکوم کردن این جنایت تروریستی از سوی روسیه تاکید کرد که کشورش تمام تلاش خود را برای تامین امنیت شهروندانش در سوریه به کار می گیرد.

وزارت امور خارجه روسیه روز گذشته در بیانیه ای این جنایت تروریستی را محکوم و تاکید کرد که "شورای امنیت سازمان ملل باید قتل عام ارامنه در شهر کسب در لاذقیه را مورد بحث و بررسی قرار دهد".

ادوارد نعلبندیان افزود: به دنبال این جنایت تروریستی، ارمنی ها مجبور شدند با ترک شهر و خانه و کاشانه خود به طور موقت در شهر لاذقیه اسکان یابند و حدود 70 تا 80 خانوار ارمنی هم به کلیساها پناه بردند که نیاز جدی به کمک های انسانی دارند.

وی با بیان این که نامه هایی را به سازمان های مختلف بین المللی از جمله بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد ارسال، کرده ایم، خاطرنشان کرد: گروه های تروریستی مسلح هفته گذشته با حمایت اردوغان، برای تسهیل ورود تروریستها به ریف لاذقیه شمالی، با حمله به شهر کسب جنایات ب یشماری را رقم زدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها