مالکی در باره عواقب تاخیر انتخابات عراق هشدار داد

مالکی در باره عواقب تاخیر انتخابات عراق هشدار داد
پنج‌شنبه 14 فروردين 1393 - 12:53

العالم - نخست وزیر عراق با تاکید بر برگزاری انتخابات پارلمانی در زمان تعیین شده، هشدار داد که تاخیر در برگزاری انتخابات، عراق را به آتش می کشد و به نابودی آن منجر خواهد شد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، نوری مالکی در سخنرانی هفتگی خود، بر ضرورت تشکیل حکومتی با حضور حداکثری گروه های سیاسی تاکید کرد.

وی همچنین خواستار اتخاذ اقدامات تنبیهی از سوی کمیساریای عالی انتخابات عراق علیه گروه هایی شد که درصدد خرید آرای رأی دهندگان هستند.

نخست وزیر عراق با تاکید بر اینکه اقدامات انجام شده توسط کمیساریای عالی از تقلب جلوگیری خواهد کرد، ابراز امیدواری کرد که انتخابات آینده در زمان تعیین شده در 30 ام ماه جاری میلادی برگزار شود.

نخست وزیر عراق روز گذشته با حضور در کنفرانس مطبوعاتی در بغداد از تشکیل ائتلاف انتخاباتی خود به نام ائتلاف ملی خبرداد وگفت: دست هایی درصدد تاخیر در برگزاری انتخابات از سوی بعضی تشکل ها است.

وی بار دیگر با اعلام مخالفتش با درخواست ها برای تشکیل حکومت مشارکت ملی گفت: می خواهیم عراق را بسازیم وعراق با حکومت سهامی ساخته نخواهد شد.

مالکی دلیل مخالفت خود با تشکیل حکومت مشارکت ملی را تشریح و خاطرنشان کرد: نمی خواهیم وزیر مشخصی را به نخست وزیر دیکته کنیم، نخست وزیر کسی است که خود افراد با کفایت ومخلص را انتخاب و آنان را برای مقام های مناسب منصوب می کند.

وی تاکید کرد دولت اکثریت ،مولفه ها وتشکل های سیاسی را که در مجلس نماینده دارند هرگز به حاشیه نخواهد راند.

مالکی افزود: عراق به جایگاه خود بازگشته و همه کشورها به استثنای کشورهایی که سوار بر اسب شیطان، در اندیشه فرقه گرایی، کشتار و خشونت هستند، می توانند سفارتخانه های خود را در بغداد بازگشایی کنند.

روابط عراق با کشورهای جهان در زمان رژیم دیکتاتوری صدام با بحران های بسیاری مواجه شد و به دنبال اشغال کویت، روابط آن با بسیاری از کشورها به تیرگی گرایید و بازتابهای منفی بر اوضاع سیاسی و امنیتی و به تبع آن بر روابط خارجی عراق بر جای گذاشت.

تسریع در روند بهبود روابط با دیگر کشورها موجب بهبود اوضاع امنیتی و هموار کردن تسهیلاتی از سوی حکومت عراق در زمینه سرمایه گذاری های خارجی خواهد شد. 

پربیننده ترین خبرها