فراخوان تظاهرات و سراسیمگی آل خلیفه در آستانه "فرمول خون"

فراخوان تظاهرات و سراسیمگی آل خلیفه در آستانه
پنج‌شنبه 14 فروردين 1393 - 14:18

العالم - همزمان با آغاز مسابقات "فرمول یک" در بحرین، امروز پنجشنبه خیابانهای این کشور در بسیاری از مناطق، شاهد گسترش مراکز ایست بازرسی بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم در شرایطی که قرار است فرمول یک از چهارم تا ششم آوریل جاری برگزار شود ، به دنبال فراخوان جمعیت اسلامی وفاق برای تظاهرات ضد دولتی در روز آغاز برگزاری این مسابقات در بحرین، بسیاری از مناطق این کشور، شاهد گسترش حضور نیروهای امنیتی و پلیس و کنترل عبور و مرور خودروها وافراد بود.

جمعیت وفاق بحرین از مردم خواسته است روز جمعه علیه حکومت آل خلیفه تظاهرات کنند.

مخالفان رژیم حاکم "آل خلیفه" در تلاش برای رساندن صدای اعتراض خود به جهانیان درمخالفت با حکومت استبدادی آل خلیفه و درخواست اصلاحات در دولت، از سال ۲۰۱۱ تظاهراتی در جریان مسابقات سه روزه "فرمول یک" برگزار کرده اند.

بنابر این گزارش تدابیر شدید امنیتی به دستور سرتیپ طارق حسن الحسن، رییس بخش امنیت عمومی در وزارت کشور بحرین به اجرا گذاشته شده است.

مراسم افتتاحیه این مسابقات سالانه بین المللی معروف به "فرمول یک"در روز جمعه برگزار می شود، ولی بخش اصلی آن از روز یکشنبه آغاز می شود.

در همین حال گروه های مخالف بحرین، خواستار حضور گسترده مردمی در تظاهرات روز جمعه در اعتراض به برپایی مسابقات "فرمول یک" شده اند.

جمعیت "وفاق" بحرین به عنوان اصلی ترین حزب سیاسی مخالف دولت این کشور در پایگاه اطلاع رسانی خود خواستار برگزاری تظاهرات علیه مسابقات فرمول یک در روز جمعه در منامه پایتخت این کشور شد.

همچنین ائتلاف "جوانان 14 فوریه" دیگر گروه مخالف حکومت آل خلیفه در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیسبوک خواستار حضور هواداران خود در تظاهرات روز جمعه علیه برگزاری مسابقات "فرمول یک" در بحرین با شعار "مسابقات فرمول خون" را متوقف کنید، شدد.

بنابر گفته شاهدان، شماری از مردم در چند روز گذشته با برگزاری تظاهرات در روستاهای این کشور پلاکارتهایی را با این نوشته که "مسابقات فرمول خون را متوقف کنید" بالا برده اند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها