آیا قرضاوی بار دیگر در قطر خطبه می‌خواند؟

آیا قرضاوی بار دیگر در قطر خطبه می‌خواند؟
پنج‌شنبه 14 فروردين 1393 - 19:28

اعلام خبر بازگشت یوسف قرضاوی، مفتی مصری‌تبار قطر به امامت نماز جمعه پایتخت قطر، بار دیگر خشم سران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را در پی داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، قرضاوی در تازه ترین گفت وگوی خود با خبرنگاران، با اعلام این که به زودی امامت نماز جمعه دوحه را از سر خواهد گرفت، توقف چند هفته ای خطبه خوانی خود در این مراسم به دلیل تنش دیپلماتیک برخی کشورها با قطر را تکذیب کرد و دلایل آن را کاملاً "شخصی" دانست.

وی در گفتگو با خبرنگار رویترز افزود: «ان شاءالله من مجددا خطبه‌ها را آغاز خواهم کرد، البته نه این جمعه، بلکه جمعه هفته آینده».

قرضاوی با اشاره به اینکه قصد ترک دوحه به منظور کاهش فشار به قطر را ندارد، پیش بینی کرد که اختلاف میان عربستان و قطر به زودی حل شود. وی افزود: «شما باید بدانید که من بخشی از قطر هستم و آنها بخشی از من هستند. من بیش از 35 سال اینجا بوده‌ام. من یک شهروند (قطری) هستم».

روابط قطر و امارات، از زمانی که قرضاوی امارات را "دشمن اسلام" نامید، به تیرگی گرایید و امارات سفیر قطر را در فوریه 2014 به علت آن‌چه "اهانت‌های قرضاوی پخش شده از تلویزیون دولتی این کشور" خواند، احضار کرد.  

البته قرضاوی در اظهارات اخیر خود همچنان با انتقاد از حمایت مالی امارات و عربستان از دولت عبدالفتاح السیسی - که محمد مرسی رئیس جمهور وابسته به اخوان المسلمین را برکنار کرد- یادآور شده که اموال اعطایی این دو کشور، هرگز برای بهبود زندگی مردم مصر استفاده نشده است.

پنجم ماه مارس گذشته در اقدامی بی‌سابقه، عربستان، امارات و بحرین سفرای خود را از قطر فراخواندند و این کشور را به قصور در پایبندی به توافقی مبنی بر عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر متهم کردند؛ اتهامی که از سوی دوحه تکذیب شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها