بنیانگذار مراکشی گروهک شام الاسلام کشته شد

بنیانگذار مراکشی گروهک شام الاسلام کشته شد
پنج‌شنبه 14 فروردين 1393 - 20:05

در جریان درگیری های منطقه "کَسَب" در حومه لاذقیه میان گروههای مسلح و ارتش سوریه، "ابو احمد المغربی" فرمانده گروهک تروریستی "شام الاسلام" به هلاکت رسید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ابو احمد المغربی" یکی از فرماندهان نسل اول تشکیلات القاعده موسوم به "مجاهدان عرب" در افغانستان و از زندانیان گوانتانامو بود که گروهک تروریستی "شام الاسلام" را تأسیس کرده بود. این گروهک که تعدادی از تروریست های مغربی را در برمی گرفت به همراه گروهک های جبهه النصره و انصار الشام در حمله به کسب شرکت داشت.

این در حالی است که مردم شهر کسب در استان لاذقیه در شمال سوریه در وضعیت انسانی دشواری به سر می برند و بیش از 700 خانواده از بیم کشتار توسط گروههای مسلح پس از حمله آنها از ترکیه به این منطقه، خانه و کاشانه شان را ترک کرده اند.

لازم به یادآوری است که گروههای مسلح اخیرا در اطراف لاذقیه مرتکب کشتار وحشتناکی شده اند.

علاوه بر این منابع نظامی سوریه تأکید کردند که ارتش آن کشور پس از درگیری با گروهک جبهه النصره "تپه سندریف" در حومه لاذقیه را به کنترل خود درآورد. همچنین با گرفتار شدن تروریست ها در کمین ارتش در اطراف نقطه استراتژیک 45، دهها فرد مسلح کشته شدند.

در حومه دمشق نیز، ارتش سوریه عملیات خود علیه گروههای مسلح را تشدید کرد و آنها را در منطقه رنکوس در قلمون مورد هدف قرار داد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، یگان هایی از ارتش و نیروهای مسلح آن کشور، ضربات سنگینی به گروهک های مسلح وارد کرده و در جریان عملیات گسترده در جوبر، دوما، غوطه شرقی، داریا، زبدانی و قلمون، شماری از افراد گروهک تروریستی جبهه النصره و "گردان های الانصار" را به هلاکت رساند.

سانا همچنین نوشت: یگانی از ارتش، پناهگاههای تروریست های جبهه النصره را در شرق جوبر و اطراف مسجد جامع بزرگ این منطقه هدف قرار داد و شماری از تروریست ها از جمله "محمد مازن عرابی" و "ابو احمد العراقی" را از پای درآورد. همزمان با این تحولات، نیروهای ارتش، اعضای یک گروهک تروریستی موسوم به "گردان انصار" را به همراه محمد الزهر سرکرده آن، در اراضی عالیه در منطقه دوما، به هلاکت رساندند.

بنا بر این گزارش یگان هایی از ارتش نیز با یک گروهک تروریستی در شرق درمانگاه پلیس در حرستا درگیر شدند که در نتیجه این درگیری بیشتر اعضای این گروهک کشته یا زخمی شدند و سلاح و مهمات آنها نیز منهدم شد. همچنین یک یگان دیگر ارتش، شماری از تروریست ها از جمله "تحسین الخصر" را در "تپه کردها" به هلاکت رساند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها