تعریف دیرهنگام شیخ عربستانی از "جهاد"

تعریف دیرهنگام شیخ عربستانی از
پنج‌شنبه 14 فروردين 1393 - 20:41

یکی از شیوخ عربستانی با انتقاد از اقدامات "فردی" برخی اشخاص تحت عنوان "جهاد"، تاکید کرد که جهاد در همۀ حالات، یک امر مطلوب به شمار نمی‌آید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، شیخ عبدالله المطلق، یکی از اعضای هیئت شیوخ بلندپایه عربستان چهارشنبه شب در برنامه تلویزیونی "همومنا" در تلویزیون رسمی این کشور اظهار داشت: جهاد همیشه یک امر مطلوب نیست و کسانی که به صورت فردی در این خصوص عمل می‌کنند، کشورشان را به سمت درگیری و شکست سوق می دهند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، المطلق در ادامه می افزاید: اسلام خواهان به وقوع پیوستن کشتار، انفجار و یا بریدن سر دیگران نیست. پیامبر اکرم در این خصوص تاکید کرده که گاهی تحمل اذیت و آزار دیگران "جهاد" حساب می‌شود و این نشان می دهد که اذیت و آزار آنان نامطلوب است و جایز نیست.

المطلق همچنین تاکید کرد، تعریف جهاد از یک کشور به یک کشور دیگر فرق می‌کند، چرا که هر کشوری حاکمی با اندیشه ای متفاوت از دیگری دارد و هر کشور منافع و روابط و ملزومات دفاعی مخصوص به خود را دارد و حاکم هر کشور مسئول امنیت همان کشور است.

وی در ادامه افزود: پیچیدگی‌های زندگی امروز باعث شده تا تصمیمات به دست حاکم باشد چرا که او بر اطلاعات و مسائل اقتصادی داخلی و خارجی اشراف دارد.

عربستان سعودی از ماه مارس گذشته تا کنون اجرای دستور پادشاه را مبنی بر زندانی کردن افرادی که در اقدامات جنگ‌جویانه در خارج از کشور مشارکت کنند، آغاز کرده است.

پربیننده ترین خبرها