روسیه: درباره برنامه کاری ژنو 3 توافق شد

روسیه: درباره برنامه کاری ژنو 3 توافق شد
جمعه 15 فروردين 1393 - 09:29

وزارت خارجه روسیه از توافق درباره برنامه کاری اجلاس ژنو 3 درباره سوریه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: توافق درباره برنامه کاری اجلاس ژنو 3 برای حل بحران سوریه صورت گرفت.

الکساندر لوکاشویچ سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره محورهای مورد توافق گفت: این محورها شامل توقف خشونت و مبارزه با تروریسم، تشکیل دولتی انتقالی با مشارکت نمایندگان دولت سوریه و جناح های مختلف مخالفان به همراه مسائل دیگر نشات گرفته از بیانیه ژنو است که در 30 ژوئن سال 2012 میلادی صادر شد.

دولت سوریه و گروه مخالفان خارج نشین این کشور تاکنون دو بار در جریان اجلاس ژنو 1 و ژنو 2 برای گفت وگو و حل و فصل بحران این کشور گردهم آمدند اما این مذاکرات بدون نتیجه پایان یافت.

ˈفیصل مقداد ˈمعاون وزیر خارجه سوریه پیشتر اعلام کرد که دور دوم مذاکرات ژنو2 با هیئت معارضان هیچ پیشرفتی نداشت.

وی با ابراز تاسف از حاصل نشدن پیشرفت در این مذاکرات گفت: ما برای رسیدن به یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه به ژنو آمدیم اما طرف مقابل طرح ها و برنامه های متفاوت و غیر واقعی دارد. این هیئت تنها می خواهد در مورد دولت انتقالی سخن بگوید؛ در حالی که ما آماده بررسی گفت و گو در مورد هر موضوعی و از جمله توقف خشونت ها و مبارزه با تروریسم هستیم. طرف مقابل اعتقادی به وجود تروریسم و خودروهای بمب گذاری شده در سوریه ندارد.

"بدر الجاموس" یکی از اعضای هیئت مخالفان خارج نشین سوریه نیز در خصوص این مذاکرات گفته بود: فضای کنفرانس ژنو2 مثبت نبود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها