اذعان آمریکا به شکنجه بیرحمانه "سیا"

اذعان آمریکا به شکنجه بیرحمانه
جمعه 15 فروردين 1393 - 10:59

مجلس سنای آمریکا با انتشار بخشی از یک گزارش محرمانه درباره شکنجه بیرحمانه و اعتراف گیری سازمان اطلاعات مرکزی این کشور "سیا" موافقت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کمیته اطلاعات مجلس سنای آمریکا با غیرمحرمانه شدن بخشی از گزارش مفصل این کمیته درباره روش های بازجویی و اعتراف گیری سیا موافقت کرد.

" دایان فاینستاین" رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا گفت: این کمیته با ۱۱ رای موافق در برابر سه رای مخالف با انتشار عمومی خلاصه ‌ای از این گزارش موافقت کرد.

این موافقت به دایان فاینستاین رئیس دموکرات کمیته اطلاعات سنای آمریکا اجازه می دهد که 400 صفحه از گزارش مذکور را منتشر و نتایج و توصیه های آن را به کاخ سفید ارائه کند.

این گزارش به زمان فعالیت‌های سیا در دوره ریاست جمهوری جرج دبلیو بوش مربوط می شود و  سیا را به مخفی کردن جزئیات مربوط به وحشیانه بودن روش های اعتراف گیری - که به مثابه شکنجه بوده- متهم کرده است.

فاينستاين با بیان اینکه بیش از یکصد زندانی مورد بازجویی های وحشیانه قرار گرفته اند، افزود: انتشار برنامه های بازجویی سیا که تاریخ آمریکا را لکه دار کرده است، مهم به شمار می رود.

در این گزارش ۶۲۰۰ صفحه‌ای که تهیه آن از سال ۲۰۰۹ میلادی آغاز شده بود، برخی از روش‌های بازجویی و اعتراف گیری سازمان سیا "بیرحمانه" توصیف شده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها