سوریه انتقال مواد شیمیایی به خارج را متوقف کرد

سوریه انتقال مواد شیمیایی به خارج را متوقف کرد
جمعه 15 فروردين 1393 - 12:09

سازمان ملل متحد اعلام کرد که مسئولان سوری به طور موقت انتقال مواد شیمیایی به خارج از کشور را به علت اوضاع امنیتی نابسامان در استان لاذقیه متوقف کرده اند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان ملل متحد اعلام کرد که حدود 54 درصد از زرادخانه شیمیایی سوریه به خارج از کشور منتقل یا در داخل کشور منهدم شده است.

براساس این گزارش، دمشق به هیات مشترک سازمان ملل متحد و سازمان ممنوعیت سلاح شیمیایی اعلام کرده است که به طور موقت انتقال مواد شیمیایی به خارج از کشور را به دلایل امنیتی متوقف کرده است.

در گزارش پایگاه اینترنتی سازمان ملل متحد آمده است: انتقال مواد شیمیایی از بیستم ماه مارس گذشته متوقف شده است.

در این حال، سازمان ممنوعیت گسترش سلاح های شیمیایی با انتشار بیانیه ای از انتقال بیش از 45 درصد سلاح های شیمیایی سوریه به خارج از مرزهای این کشور خبر داد.

براساس این گزارش، هیات مشترک سازمان ملل متحد و سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی این مطلب را تایید کرده است که 2 محموله دیگر سلاح های شیمیایی سوریه از بندر لاذقیه به خارج از مرزهای این کشورمنتقل شده است.

با در نظر گرفتن این دو محموله بزرگ سلاح های شیمیایی سوریه، مقدار سلاح های شیمیایی سوریه که تاکنون از این کشور خارج شده به بیش از 45 درصد کل این سلاح ها رسیده است.

براساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است سوریه تا اواسط سال 2014 میلادی کلیه سلاح های شیمیایی خود را از این کشور خارج کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها