نظر رهبر مخالفان مالزی درباره هواپیمای ناپدیدشده

نظر رهبر مخالفان مالزی درباره هواپیمای ناپدیدشده
جمعه 15 فروردين 1393 - 16:55

رهبر مخالفان مالزی، دولت این کشور را به پنهان کردن اطلاعات پرواز هواپیمای ناپدیدشده متهم؛ و تاکید کرد که بدون شک سیستم رادار "پیشرفته" مالزی، هرگونه تغییر مسیر این پرواز را زیر نظر داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "انور ابراهیم" که سابقه حضور در دولت مالزی را هم در کارنامه خود دارد، در مصاحبه با روزنامه دیلی تلگراف انگلستان گفت: باور نمی کنم که سیستم رادار پیشرفته مارکونی که سال 1994 به عنوان وزیر اقتصاد مالزی اجازه خرید آن را صادر کردم، انحراف مسیر پرواز را تشخیص نداده باشد.

هواپیمای بویینگ 777 خطوط هوایی مالزی ساعت 41 دقیقه بامداد 17 اسفند ماه سال گذشته (27 روز پیش) با 239 مسافر و خدمه پرواز حدود یک ساعت پس از برخاستن از فرودگاه بین المللی کوالالامپور و در مسیر پکن از صفحه رادارها ناپدید شد.

مالزی در اوایل ناپدید شدن هواپیما سخنی از انحراف مسیر هواپیما به میان نیاورد، اما پس از چند روز وزیر دفاع این کشور اعلام کرد که داده‌های راداری نشان می‌داد هواپیما تغییر مسیر داده و احتمال داده شد در جنوب اقیانوس آرام سقوط کرده باشد.

اما انور ابراهیم که اخیرا در دادگاه تجدیدنظر مالزی به پنج سال زندان محکوم شده است، گفت: عدم تشخیص تغییر مسیر هواپیما نه تنها غیرقابل قبول، بلکه غیرممکن است و به اعتقاد من دولت بیش از ما می‌داند.

رهبر مخالفان دولت مالزی، در ادامه اظهار داشت: تجربه مالزی به اندازه انگلیس و یا آمریکا نیست، اما ما ظرفیت و توان حفاظت از مرزها را داریم.

این سیستم راداری نزدیکی دریای چین جنوبی و سرزمین اصلی مالزی را پوشش می‌دهد.

احمدشاه زهاری خلبان 53 ساله این پرواز از هواداران حزب انور ابراهیم و دوست وی بوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها